“Purvīša balvas 2019” kandidāti tiks nosaukti 2019. gada janvārī. Žūrija Rīgā pulcēsies 2019. gada 11. aprīlī.
“Ierasts, ka Purvīša balvu pasniedzām jau februārī, tādēļ vienmēr radās zināma veida problēmas ar gada noslēguma izvērtējumu, apkopojumu, un Purvīša balvas veidotāji nonāca nelielā laika trūkumā,’’ LNMM direktore Māra Lāce skaidro izmaiņas Purvīša balvas norises gaitā. ‘’Ja līdz šim mēs paziņojām laureātu un tikai tad atklājām izstādi, tad šoreiz izstāde tiks atklāta vispirms, tādējādi darbus nododot arī skatītāju vērtējumam. Šīs izmaiņas dos iespēju ikvienam sekot līdzi izstādei, piedalīties balsošanā, kā arī aktīvāk iesaistīties diskusijā par to, kāds ir rezultāts.”
Purvīša balvas laureātu izvēlēs starptautiska žūrija septiņu profesionāļu sastāvā. Šobrīd savu dalību žūrijā ir apstiprinājuši:
- Udo Kitelmans (Udo Kittelmann), Nationalgalerie - 17 Berlīnes muzeju apvienības (Berlīne) direktors;
- Milēna Orlova, izdevuma "The Art Newspaper Russia" galvenā redaktore;
- Galila Barzilai-Olandē (Galila Barzilai-Hollander), mākslas kolekcionāre (Beļģija);
- Ursula Krincingere (Urzula Krinzinger), Galerie Krinzinger (Vīne) vadītāja un īpašniece;
- Imants Tillers, latviešu izcelsmes austrāliešu mākslinieks (Kūma);
- Māra Lāce, LNMM direktore;
- Jānis Zuzāns, Purvīša balvas patrons, SIA „Alfor” valdes priekšsēdētājs.
Iepazīstinot ar “Purvīša balvas 2019” žūrijas locekļiem, mākslas portāls “Arterritory.com” un kultūras projektu aģentūra “Indie” sadarbībā ar LNMM laikā no 10. aprīļa līdz 12. maijam piedāvā īpašu ekspozīciju – iespēju Latvijas Nacionālā mākslas muzeja 3. stāva vestibilā skatīt daļu no kolekcionāres Galilas Barzilai-Olandē mākslinieku radīto krēslu kolekcijas. Tas ir viens no viņas krājuma vairāk nekā 20 dažādajiem tematiskajiem un konceptuālajiem atzariem. Šīs izstādes idejiskais sākumpunkts ir krēsla kā objekta ceremoniālais un vienlaikus daudzietilpīgais raksturs, tālab šis šķietami vienkāršais un ikdienišķais priekšmets regulāri nonācis mākslinieku uzmanības lokā. “Krēslā ir kaut kas no pašiem pamatiem, tas iemieso kopā būšanu. Līdzko jūs ienākat telpā, ir šis aicinājums: apsēdieties! Sajūta, ka esat gaidīts. Krēsls ir ļoti cieši saistīts ar komunikāciju,” saka pati kolekcionāre. “Manā kolekcijā krēsli ir absolūti mākslas objekti, katrs no tiem ir atšķirīgs un ar savu personisko stāstu.”