Sabīne Moore iesvētīs skaņas, atklājot izstādi «Starp balto un melno»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

No 7. augusta līdz 4. septembrim Latvijas Laikmetīgās mākslas centra (LLMC) Ofisa galerijā būs skatāma multidisciplinārās mākslinieces Sabīnes Moores personālizstāde „Starp balto un melno”, kuru māksliniece atklās ar īpašu preformanci – katras skaņas iesvētīšanas rituālu.

Izstādi veido ambienta skaņas un objektu instalācija, kurā krāsa telpiski mijiedarbojas ar skaņām – deviņām solfedžo skaņām pieskaņoti deviņi krāsu toņi, kas piešķir skaņai plašumu un telpai blīvumu. Iedvesmojoties no pētījumiem par krāsu un skaņu ietekmi uz cilvēka psiholoģiju, Sabīne Moore radījusi telpā un laikā mainīgu instalāciju, kas iedarbojas uz apmeklētāja maņām un emocionālo noskaņojumu.

Izstāde tiks atklāta 6. augustā, plkst. 18.30.

Sabīne Moore (1990)

Multidisciplināra māksliniece, kas darbojas mūzikā (ar segvārdu „Waterflower”), glezniecībā, ilustrācijā un komiksu mākslā, savos darbos izmantojot arī video, animāciju un instalāciju.

Šobrīd studē Latvijas Mākslas akadēmijā, Vizuālās komunikācijas nodaļā.

„Izstādes „Starp balto un melno” iedvesmas avots nāk no zinātnes, tomēr tas ir abstrahēts, suverēns mākslas darbs, nevis terapijas telpa," stāsta Sabīne Moore.

"Apmeklētājam pārvietojoties pa telpu un mainot atrašanās vietu, izmainās arī dažādu skaņu frekvences. Krāsas ir mums apkārt dzīvē ik brīdi, un mēs to ietekmi uztveram kā pašsaprotamu. Tomēr, kaut arī mēs tām mēdzam nepievērst uzmanību, katras krāsas spēcīgā enerģija atstāj uz mums ietekmi. Novērojumi un pētījumi apliecina, ka, piemēram, cietumos neitrāli un pasīvi sienu krāsu toņi mazina agresivitāti, savukārt slimnīcās zaļā sienu krāsa veicina atveseļošanos. Daudzās biroju telpās sienas ir košās krāsās, lai veicinātu radošo domāšanu, iedvesmotu un stimulētu vispārēju enerģiskumu. Psiholoģijas pētnieks Deivids Haukins analizēja maiju kalendārā aprakstītos skaidrojumus par dažādiem "apziņas stāvokļiem", tiem piešķirot krāsas un skaņas – šīs zinātnes nosaukums ir kinezioloģija. Tos es sasaistīju ar izstādē izmantotajiem solfedžo toņiem, kas sastopami arī meditācijas praksē.

Tomēr vēlos, lai šī instalācija būtu un paliktu politiski un reliģiski neitrāla. Šī telpa ir paredzēta individuālai uztverei. Trokšņi liek klusēt; runājot ar citiem, darbu nevar uztvert. Konkrētais realizētais mākslas darbs ir mainīga variācija, kas pielāgojās telpai un laikam, kādos uztādītas skaņas. Kaut gan es tās saskaņoju ritmiski savā starpā, dzirdamais harmoniskais skaņdarbs ir atkarīgs no konkrētā brīža, kad izstādīšanas dienā tiek ieslēgta katra tumbiņa pēc kārtas. Tāpēc šī telpa īstenībā ir uztverama kā viens mirklīgs kopums instalāciju ciklā.”

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti