Rīga dzimušā, pasaules slavenā baleta dejotāja un horeogrāfa Mihaila Barišņikova interese par vizuālo mākslu un kolekcionēšanu aizsākusies viņa jaunībā, pagājušā gadsimta 70.gados. Mākslas pazinēji teic, kolekcionārs Barišņikovs izvēlas gaisīgi trauslas grafikas, akvareļus.
„Te ir gan reālisms, gan postimpresionisms, sirreālisms, tajā pašā laikā ir kaut kādi vienojošie motīvi, tie ir paša īpašnieka dzīves veids un tā ir kustība. Te ir baleta skices, dažādi scenogrāfijas meti, kostīmu skices un arī dažādi citi darbi kas attēlo kustību,” stāsta laikmetīgās mākslas centra “kim?” vadītāja Zane Onckule.
„Man likās brīnišķīgs viegli, it kā tikko jūtami, ar zīmuļa pieskārienu uzmestais zīmējums, kur Djagiļeva un baletdejotājs Ņižinskis, kas ir attēloti, portretēti. Tos ir portretējis Žans Kokto, slavenais 20. gadsimta domātājs un rakstnieks, un tas viss vēl piedevām pieder Mihailam Barišņikovam, gribētu teikt tāda četru personību netieša tikšanās,” atklāj mākslas muzeja “Rīgas birža” izstāžu kuratore Vita Birzaka.
Amerikāņu mākslas vēsturnieks Džons Boults Barišņikova mākslas kolekciju raksturo kā paliekošu pieminekli ne vien tēlotājmākslai, bet arī kustību priekam un absolūtai mākslinieciskajai brīvībai. Ievērojamā latviešu izcelsmes dejas meistara mākslas kolekcija ir Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības Padomē kultūras programmas notikums.
Izstāde mākslas muzejā “Rīgas birža” būs skatāma no 16. maija līdz 5. jūlijam.