Tuša, dažāda izmēra otiņas un dārgais kaligrāfijas papīrs ir sagatavoti. Meistars Takemae savus darbus izpilda ekspresīvi, mazliet nervozi, bet ar drošu roku. Šeit pat ir izstādīti vēl 25 mākslinieka darbi, kurus viņš izvēlējies nodemonstrēt Rīgas publikai.
„Tradicionāli kaligrāfiju mēdz veidot par dabu, par konkrētā brīža izjūtām, kā arī ietverot filozofiskas atziņas. Veidojot savus mākslas darbus, es izvēlos to, kas mani tobrīd ir visvairāk uzrunājis,” stāsta Takemae.
Japāņu kaligrāfijas saknes meklējamas mūsu ēras 7.gadsimtā un to tradicionāli dēvē ar vārdu „šodo”. Tai nav sakara ar perfektu glītrakstīšanu. Vienu vārdu vai frāzi var uzrakstīt ar dažādām emocijām, līdz ar to rakstītais ietver vairāk nekā tikai jēdzienisko nozīmi.
Kā ikvienā mākslā, arī kaligrāfijā galvenais ir gūt prieku no procesa. Jebkurš cilvēks var trenēties un gūt baudījumu no kaligrāfijas, taču ne visiem izdodas kļūt par meistariem,” uzsver kaligrāfijas eksperts.
Strauta dziesma, vēja maigums, ziedu smarža – tās nav vienīgās tēmas, kas autoru ir uzrunājušas kaligrāfijas darbiem. Lūk, top darbs, kas raksturo labu sakē: „Vienreiz noreibis uz tūkstoš dienām”. Un patiešām, vai tad tikai dabas skaistums māksliniekam rada neaizmirstamus mirkļus?
Esmu pārliecināts, ka pēc šīs izstādes, atgriežoties Japānā, taps darbs, kas paudīs saviļņojumu, gaišas un priecīgas sajūtas,” teic Takemae.
Meistars Takamae Latvijas publikai demonstrēja savu meistarību un uzrakstīja arī vārdu „lācis”.
Mākslinieks Sekisai Takemae dzimis Nagano prefektūrā 1943. gadā. Kaligrāfiju apguvis pie tādiem meistariem kā Nančjū Seki, Otei Sudzuki un Kintei Negiši. Mākslinieks ir Japānas Kaligrāfijas mākslas institūta eksperts, Tokijas Kaligrāfijas izstādes ekspertu grupas biedrs, Āzijas Mākslas izstādes rīcības komitejas loceklis, Sešjū Starptautiskās mākslas biedrības biedrs, Mākslinieku Asociācijas pasaules mieram loceklis un „Sjojinsha” pārstāvis.