Raiņa un Aspazijas mājas pagalma namiņā šobrīd atklāta mākslinieces Diānas Dimzas-Dimmes personālizstāde "Ticības spektrs". Tieši karš Ukrainā mainīja izstādes ieceri, jo, pateicoties garīgajiem procesiem, kuri izgaismojās sabiedrībā, radās šīs izstādes nosaukums.
"Tie darbi ir nedaudz tādi huligāniski, jo ir darbs, uz kura nekas nav attēlots, kas saucas "Ikona". Ir darbs ar nosaukumu "Veronikas sviedrauts", tur tāds oksidācijas process notiek, un tas darbs visu laiku mainās, arī šeit tas visu laiku mainās. [..] Mums nebūtu ne tās brīvības, nekā mums nebūtu bez ticības pamatojuma iekšēji, "Baltijas ceļš" – tas bija brīnums, tāda ticība neredzamām lietām svarīga. Un Rainim, Aspazijai bija šī ticība arī tāda apbrīnojama," stāsta māksliniece.
Dažādās autortehnikās radītie darbi vēsta par cilvēka ticības aspektiem, arī domājot par Raini un Aspaziju – par viņu un arī mūsu ticību un tās zaudējumu, bet karš Ukrainā mainīja izstādes ieceri, jo, pateicoties garīgajiem procesiem, kuri izgaismojās sabiedrībā, radās šīs izstādes nosaukums "Ticības spektrs". Māksliniece skaidro, ka viņu interesēja nevis ukraiņu ticība, bet mūsu pašu garīgie procesi brīdī, kad mēs redzam karu Ukrainā.
Izstādes afišā redzama māksliniece paceltām rokām, šā žesta, ko mūsdienās uztveram kā padošanās zīmi, izcelsme saistīta ar agrīno kristietību un Bizantijas mākslu – tas ir žests "Orante". Latīņu valodā tas nozīmē "lūgšana", attēlojot vienu no Dievmātes ikonogrāfiskajiem tipiem, kad rokas paceltas plecu vai galvas augstumā.
"Parasti es uz darbiem kaut ko rakstu, bet šoreiz negribējās neko rakstīt, gribējās, lai tie cilvēki, kas atnāk, mēģina ieraudzīt varbūt tajā minimumā, kas tur ir, kaut kādu savu maksimumu," skaidro māksliniece.