Sadaļas Sadaļas

Rīta Panorāma

Zoom intervija ar tieslietu ministru Jāni Bordānu

Rīta Panorāma

Zoom intervija ar dziesmu un deju svētku mākslinieciskās padomes priekšsēdētāju Romānu Vanagu

Gleznotājas Daigas Krūzes «Triepienu ceļojums» porcelānā

Porcelāna muzeja skatlogos skatāma Daigas Krūzes izstāde «Triepienu ceļojums»

Rīgas Porcelāna muzeja skatlogos no 12. maija līdz 20. jūnijam skatāma Daigas Krūzes darbu ekspozīcija, informēja muzeja pārstāvji. 

"Māksliniece Daiga Krūze plašākai auditorijai ir pazīstama ar abstraktām lielformāta gleznām. Viņas kompozīcijas veidotas ar brīviem triepieniem un košiem krāsu salikumiem, kuros nereti atklājas arī daži figurāli tēli un telpiski motīvi. Autore ir paplašinājusi savu radošo pieredzi, apgūstot porcelāna apgleznošanu rezidencē Ķīnā, netālu no porcelāna vēsturiskā šūpuļa – Dzindedžeņas (Jingdezhen). “Triepienu ceļojums” ir autores pirmā plašākā porcelāna gleznojumu izstāde Latvijā, kurā var novērot niansētas rokraksta transformācijas, pievēršoties jaunam materiālam – porcelānam un gleznieciskiem eksperimentiem uz tā," norādījuši izstādes organizatori.

Daigas Krūzes darbi būs skatāmi Rīgas Porcelāna muzeja skatlogos. Ekspozīciju veido apgleznotas porcelāna vāzes, kas tapušas 2019. gada novembrī, uzturoties Ķīnā, porcelāna fabrikas “Jingdezden Long Xiang Ceramics Co., Ltd” radošajā darbnīcā.

Māksliniece izvēlējās sākt ar pašiem pamatiem: gleznot ar kobaltu – vissenāko un tradicionāli ar porcelāna mākslu saistīto pigmentu – uz neglazēta porcelāna. “Šādu apgleznošanas tehniku es izmēģināju pirmo reizi. Mani pārsteidza porcelāna virsma, kura – neapdedzināta – krāsu momentā iesūca sevī, bija jārīkojas veikli un mērķtiecīgi,” savu pieredzi atklāja Daiga Krūze. “Vāzes, kas bija pieejamas fabrikā, izmantoja kā badžo pudeles alkoholam. Tās sākotnēji bija ar kakliņu un aiztaisāmu vāciņu. Es tās pārveidoju, lai izskatītos pēc skaistas vāzes.” Māksliniece vairākus mēnešus gleznoja ar tradicionālajām ķīniešu otām un izbaudīja procesu. Viņa apguva kā mainās krāsas intensitāte, kā pārvēršas gleznojums pēc apdedzināšanas, ļāvās otas vilcieniem un intuitīvai virzībai uz kompozīciju radīšanu, formas saspēlē ar gleznojumu.

“Dažādi atklājumi, strādājot ar porcelānu, man atgādina gleznošanu ar eļļas krāsām uz audekla – to, kā es strādāju – neparedzot gala rezultātu un izbaudot procesu,” atzina māksliniece. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Māksla
Kultūra
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt