Kad mākslinieces rokās nonāca Dzidras Ezergailes arhīvs, Evelone sāka eksperimentēt un radās perfomance par grafiķes Dzidras Ezergailes darbiem. Gundega Evelone ar grafiķi Dzidru Ezergaili ir satikušās telpiski nelielajā “Kamergalerijā”. Sīkie grafikas darbi pie sienām ir Ezergailes 40 gadus veidotais arhīvs.
“Izstādes veidotāja tieši paņem šos arhīva materiālus, lai saprastu, kas viņu kā mākslinieci ir interesējis,” stāsta Evelone. “Tas ir ritms, ažūrais, tas viss atgādināja stratosfēru, saules staru ietekmi. Un caur to radās arī mana asociācija – sauksim to par satelītu.”
Vadošais motīvs Dzidras Ezergailes grafikās bija parādīt pasaules starojumu – viss ir vienotībā kā cilvēka ķermeņa enerģijas kanāli. Māksliniece bija arī daudzu ekslibru autore.
“Mani visvairāk viņas darbos saista robeža starp realitāti un abstrakciju,” atklāj izstādes kuratore Ieva Nagliņa. “Var redzēt, ka daba ir bijusi viens no viņas galvenajiem iedvesmas avotiem. Lielākajā daļā darbu redzam ainaviskus motīvus, bet dažbrīd šis līniju ritms vai režģis sasniedz abstrakciju.”
Tēlniece un mākslas performanču meistare Gundega Evelone uzsver, ka grafiķes Ezergailes darbi vibrē absolūtā psihedēlijā un kontrastē ar stereotipu par padomju grafiku. Tā kā viņa Ezergailes darbus uzskata par abstraktiem, netveramiem un enerģiskiem, arī savu objektu viņa veidojusi no materiāla, kas “pats sevi netur” un kustas, tiklīdz tam pieskaras.
Gundegas Evelones izstāde-performance aplūkojama “Kamergalerijā” 11. novembra krastmalā.