No Rīgas uz Rūjienu un Līvāniem – mākslinieces Dimza-Dimme un Strēle gatavo personālizstādes

Rūjienas izstāžu zālē 11.maijā atklās Diānas Dimzas-Dimmes izstādi “Dimzu DNS”, jo no turienes cēlusies viņas tēva dzimta. Darbos māksliniece visvairāk atklāj savu dzīvesstāstu un izceļ vectēva -  divpadsmitkārtējā Latvijas rekordu īpašnieka desmitcīņā, Olimpisko spēļu dalībnieka,  Jāņa Dimzas traģisko likteni politiskajos vēstures griežos.  Savukārt gleznotājas Sandras Strēles darbi ceļo uz Latgali – mūsdienu mākslas galeriju Līvānos, kur arī sestdienā,  11.maijā, tiks atklāta personālizstāde “Gatavojoties ziemai”.

"Dimzu DNS” Rūjienas izstāžu zālē – veltījums mākslinieces tēvam

Ko atklās “Dimzu DNS” Rūjienas izstāžu zālē – to zina tikai māksliniece Diāna Dimza-Dimme. Viņa mūs sagaida pie mājas basām kājām, gatavojot māksliniecisku ceļojumu savu senču mazzināmajos dzīves līkločos. 

“Galvenajā lomā ir DNS, tas viss sastāv no daudzām ļoti mazām šūniņām, galvenajā lomā ir vienas aizmirstas vietas, aizmirsti cilvēki,” pastāstīja Dimza-Dimme. “Svarīgi ir izstāstīt stāstu, tāpat kā man bija Žaņa Lipkes memoriālā stāsts par manu mammu, kuras mamma bija ebrejiete, viņu izglāba latviešu ģimene, liekot uz kārts savu, savu bērnu dzīvības.”

Ja iepriekšējo izstādi “Mirjama no Magaļsalas” Diāna bija veltījusi mammai, šoreiz uzmanības centrā  viņas slavenā vectēva – Olimpisko spēļu dalībnieka pirmās Latvijas brīvvalsts laikā - divpadsmitkārtējā Latvijas rekordu īpašnieka desmitcīņā Jāņa Dimmes īsais un traģiskais likteņstāsts – pēc abu dēlu piedzimšanas Dimmi apcietināja, izsūtīja un nošāva Sarkanā Armija.

Sandras Strēles izstāde “Gatavojoties ziemai” Līvānos – par to, kas sakrājas

Sandras jaunākās gleznas jau aizvestas uz laikmetīgās mākslas galeriju Līvānos. Izstādes nosaukums “Gatavojoties ziemai” atklāj jaunu periodu mākslinieces darbos.

Kā pastāstīja māksliniece, darbos apvienoti gan gleznojumi, gan objekti, un tēma ir pilnīgi jauna, nesaistīta ar iepriekšējo –  par gatavošanos ziemai, par mantu krāšanu, gatavošanos, kas māksliniekam ir – apaugšanu ar gleznām.

“Veidojot izstādes, es mēģinu koncentrēties uz pašu izstādi un telpu, var teikt, izstādes ir pielāgotas telpai, lai būtu sasaiste. Vieta nav tik svarīga, jo skatītāji daudz kur ir līdzīgi. Reģionos ir forši, varbūt Rīgā viņi manus darbus neredzēt. Cik esmu novērojusi taisot izstādes ārpus Rīgas, cilvēki ir daudz ieinteresētāki un vairāk uzdod jautājumus, izrāda lielāku vēlmi sarunāties ar pašu mākslinieku,” atklāja Strēle.

Saistītie raksti
Māksla
Kultūra
Jaunākie
Interesanti