"Dimzu DNS” Rūjienas izstāžu zālē – veltījums mākslinieces tēvam
Ko atklās “Dimzu DNS” Rūjienas izstāžu zālē – to zina tikai māksliniece Diāna Dimza-Dimme. Viņa mūs sagaida pie mājas basām kājām, gatavojot māksliniecisku ceļojumu savu senču mazzināmajos dzīves līkločos.
“Galvenajā lomā ir DNS, tas viss sastāv no daudzām ļoti mazām šūniņām, galvenajā lomā ir vienas aizmirstas vietas, aizmirsti cilvēki,” pastāstīja Dimza-Dimme. “Svarīgi ir izstāstīt stāstu, tāpat kā man bija Žaņa Lipkes memoriālā stāsts par manu mammu, kuras mamma bija ebrejiete, viņu izglāba latviešu ģimene, liekot uz kārts savu, savu bērnu dzīvības.”
Ja iepriekšējo izstādi “Mirjama no Magaļsalas” Diāna bija veltījusi mammai, šoreiz uzmanības centrā viņas slavenā vectēva – Olimpisko spēļu dalībnieka pirmās Latvijas brīvvalsts laikā - divpadsmitkārtējā Latvijas rekordu īpašnieka desmitcīņā Jāņa Dimmes īsais un traģiskais likteņstāsts – pēc abu dēlu piedzimšanas Dimmi apcietināja, izsūtīja un nošāva Sarkanā Armija.
Sandras Strēles izstāde “Gatavojoties ziemai” Līvānos – par to, kas sakrājas
Sandras jaunākās gleznas jau aizvestas uz laikmetīgās mākslas galeriju Līvānos. Izstādes nosaukums “Gatavojoties ziemai” atklāj jaunu periodu mākslinieces darbos.
Kā pastāstīja māksliniece, darbos apvienoti gan gleznojumi, gan objekti, un tēma ir pilnīgi jauna, nesaistīta ar iepriekšējo – par gatavošanos ziemai, par mantu krāšanu, gatavošanos, kas māksliniekam ir – apaugšanu ar gleznām.
“Veidojot izstādes, es mēģinu koncentrēties uz pašu izstādi un telpu, var teikt, izstādes ir pielāgotas telpai, lai būtu sasaiste. Vieta nav tik svarīga, jo skatītāji daudz kur ir līdzīgi. Reģionos ir forši, varbūt Rīgā viņi manus darbus neredzēt. Cik esmu novērojusi taisot izstādes ārpus Rīgas, cilvēki ir daudz ieinteresētāki un vairāk uzdod jautājumus, izrāda lielāku vēlmi sarunāties ar pašu mākslinieku,” atklāja Strēle.