Šis ir mūsu populārā komponista Zigmara Liepiņa 60. jubilejas gads. Apaļo gadskārtu viņš atzīmēs ar vairākiem vērienīgiem notikumiem. Viens no tiem būs operas "Parīzes Dievmātes katedrāles" iestudējums Nacionālajā teātrī. Teātris to uztver kā milzīgu izaicinājumu, tāpēc jau tagad sācies aktīvs mēģinājumu process, kaut arī pirmizrādes gaidāmas vēl tikai maijā.
Nacionālajā teātrī aktieri šobrīd strādā galvenokārt pie muzikālā materiāla apguves. Kvazimodo lomu iestudē jaunais, ar spēcīgu tenora balsi apveltītais aktieris Juris Jope un Rīgas Doma kora skolas absolvents Daumants Kalniņš. Abi atzīst, ka Zigmara Liepiņa partitūra ir ļoti skaista, bet arī sarežģīta, un būs jāiegulda milzīgs darbs, lai katedrāles zvaniķa Kvazimodo tēls piedzimtu pilnasinīgs un pārliecinošs. Pārdomās par visā pasaulē labi zināmā stāsta galveno vēstījumu šodien - dalās Juris Jope.
Esmeraldas lomas dziedātāja Zane Dombrovska "Parīzes Dievmātes katedrāli" izjūt kā ļoti skumju, bet reizē gaišu stāstu, un gaišumu tam piešķir tieši Kvazimodo tēls, jo caur viņu atklāts, cik skaisti un nesavtīgi cilvēks spēj mīlēt:
Režisore Indra Roga uzsver, ka iestudējums nekādā ziņā nebūs kopija no kādreizējās Nacionālās operas izrādes - tas būs absolūti jauns un svaigs skatījums uz Liepiņa un Dimitera darbu. To varētu raksturot kā operu teātra versijā par diviem cilvēkiem, kas šai pasaulei izrādījās neiederīgi, lieki un nevajadzīgi.
Ar interesi Operu teātra versijā gaida arī pats tās autors Zigmars Liepiņš, kurš palīdzēs veidot iestudējuma muzikālo slīpējumu un viņa vēlējums ir kvalitātes latiņu celt ļoti augstu:
Iestudējumam Nacionālajā operā pirms 15 gadiem bija ļoti labi panākumi, to izrādīja 90 reizes. Pēc tam citā iestudējumā darbs bijis skatāms Klaipēdas muzikālajā teātrī, kur piedzīvojis aptuveni 50 izrādes. Kā tas uzrunās skatītāju sirdis Nacionālajā teātrī, to varēs sākt vērtēt maijā, kad gaidāmas pirmizrādes.