Ieceres jaunam tērpam 40.-50.gadu mājsaimnieces neguva nedz lielveikalu skatlogā, nedz interneta portālā. Viņu iedvesmas avots kleitām un dzīvei bija kino dīvu tēli, kuri viskrāšņāk uzplauka filmu festivālu un Oskara ceremoniju laikā.
„Oskara ceremonijas noteikti vēl nebija visaptveroša izklaide viena iemesla dēļ – tās netika translētas. Līdz ar to drīzāk modi ietekmēja pašas filmas, nevis konkrētas ceremonijas. Jebkurā gadījumā Holivuda ir tā, kas diktē ļaužu prātus, ļaužu gaumi, un filmas šajā laikā ir skarbas, pat depresīvas. Tie ir piesātināti fatāli trilleri, kam nereti ir ļoti skumjas beigas,” stāsta kino kritiķe Dita Rietuma.
Tieši 40.gadu filmās ienāk „liktenīgās sievietes tēls”, kuru personificē tādas kino dīvas kā Marlēna Dītriha un Rita Heivorte, Zāra Leandere, Lorēna Bekola un Veronika Leika - attiecīgā frizūrā, grimā un, protams, pavedinošā tērpā. „Visas šīs dāmas bija gan sava laika simbols, gan arī vienkāršam skatītājam tā bija iespēja uz ekrāna notvert kaut ko no tā nesasniedzamā luksusa, no tās pasaules, kas nebija realitātē,” saka Dita Rietuma.
Ditas Rietumas lekcija klausāma jau ceturtdien, bet muzejs aicina arī uz lekciju ciklu „Klasiskas vērtības”, kurā būs iespēja iepazīt jūgendstila un Art Deco izcilāko meistaru sniegumu latviešu lietišķajā mākslā.