“"Rīgas biržas" tēls nenoliedzami saistīts ar Itāliju, kas atspoguļojas arī krāšņajās Venēcijas palaco formās celtajā ēkā. Tāpēc bija skaidra izvēle šo jubileju, gluži tāpat kā savulaik muzeja telpu atklāšanu, iezīmēt ar itāļu kultūras klātbūtni. Pirms 10 gadiem tā bija Berengo studijas stikla objektu kolekcija “Glasstress Riga” un gadu vēlāk – Dmitrija Gutova darbs “Gondola” muzeja ātrijā. Šovasar tā būs laikmetīgās un klasiskās mākslas saspēle “Pašatklāsmē”. Izstāde tiek veidota sadarbībā ar pasaulslaveno Ufici galeriju ("Galleria degli Uffizi") un nebūtu iespējama bez Borisa un Ināras Teterevu fonda atbalsta,” teic mākslas muzeja "Rīgas birža" vadītāja Daiga Upeniece.
Itālijas mūsdienu mākslinieki Omars Galljāni (Omar Galliani) un Lorenco Puljizi (Lorenzo Puglisi) skatītājus iepazīstinās ar speciāli izstādei radītām lielformāta kompozīcijām, kuru ieceres un māksliniecisko izteiksmes līdzekļu izvēle sakņojas Itālijas glezniecības tradīcijās. Abi mākslinieki jau vairākkārt ir veidojuši kopizstādes Itālijā – Milānas “Museo Francesco Messina” (2018), Neapoles “Pio Monte della Misericordia” muzejā (2017) un Sicīlijas Laikmetīgās mākslas muzejā “Palazzo Riso” Palermo (2016) –, tāpēc izstāde "Rīgas biržā" uzskatāma par mērķtiecīgu viņu radošās sadarbības turpinājumu.
Katrs autors izstādē eksponēs septiņus darbus, kuri veidos dialogu par viņiem svarīgām esības vērtībām: cilvēka vieta pasaulē, skaistais un vērtīgais, draudi un bailes, drosme un mīlestība. Lai gan Galljāni un Puljizi mākslinieciskie rokraksti ir krasi atšķirīgi, tos apvieno uzticība Itālijas dižo renesanses meistaru mākslinieciskās patiesības meklējumu ceļam.
Abus māksliniekus vieno uzskats, ka pagātnes lielie skolotāji ir neizsmeļams iedvesmas avots gan mākslā, gan veidā, kā māksliniekam ir jākalpo savam talantam. Tāpēc izstādes centru veidos izcilā renesanses venēcieša Tintoreto (Jacopo Comin, Tintoretto, 1518–1594) “Jauna vīrieša portrets”, kurš, pateicoties sadarbībai ar Ufici galeriju Florencē, Rīgā būs skatāms pirmo reizi.