Kaut arī "Frieze" mākslas tirgus Londonā vairāk zināms kā laikmetīgās mākslas pārstāvis, šogad tajā ir neierasti liels mākslas darbu skaits – vairāk nekā 130. Turklāt sākot no antīkā perioda līdz pat 20 gadsimtam. Pieejamas arī trīs sirreālista Pablo Pikaso gleznas, katra par 20 miljoniem dolāru. Arī interesentu šogad vairāk nekā cerēts. Rīkotāji pārliecināti, ka tas pateicoties britu mārciņas straujajam vērtības kritumam.
"Šis ir mākslas tirgum ļoti izdevīgs brīdis. Pateicoties mārciņas zemajai vērtībai, iegādājoties darbus, norēķinoties ar ASV dolāriem vai citā valūtā, kolekcionārs būtiski ieekonomē. Lielbritānija jau šobrīd pārvalda 70 procentus Eiropas mākslas tirgu. Tāpēc, ja politiķi mūsos ieklausītos, viņi saprastu, ka varam pārņemt pat visus 90 procentus un padarīt Londonu par Eiropas mākslas galveno glabātuvi,” saka Dikinsona galerijas vadītājs Džeimss Raundels.
Tomēr pastāv arī pretējs viedoklis. Bernheimera tēlotājmākslas galerijas vadītāja no Šveices uzskata, ka Anglijas izstāšanās no Eiropas Savienības mudinās daudzas galerijas pamest Londonu un pārcelties uz Eiropas valstīm.
"Es domāju, ka daudzas galerijas, piemēram, no ASV, varētu gribēt pārcelties uz Franciju un Ženēvu, kur arī pastāv stabils un starptautisks mākslas tirgus,” norāda Bernheimera tēlotājmākslas galerijas vadītāja Blanka Bernheimere.
Taču ilggadējā gadatirgus rīkotāja Viktorija Sidala paliek pie sava. Viņasprāt, Londona ir un paliks Eiropas mākslas galvaspilsēta ar vislabākajiem muzejiem un galerijām, un nekādas politiski ekonomiskas izmaiņas to nemainīs.