Jau trešo vasaru tēlnieks Egons Peršēvics ir kurators Karostas ūdenstorņa mākslinieku rezidencei, kur pārcelt savas darbnīcas un eksponēt darbus publiskai apskatei viņš aicina arī citus kolēģus. Šovasar tur strādā Veronika Frolova un Reinis Liepa. Pats Egons Peršēvics atšķirībā no abiem iepriekšējiem gadiem, kad tapa lielformāta darbi, šovasar ķēries pie savas sievas un Liepājas vēsturnieka Jura Raķa portretiem.
"Es mēģinu uztvert portretējamā raksturu un to, kas ir svarīgs. Es mēģinu attēlot viņu tādu, kāds viņš ir, un tas ir tas grūtākais. Jo anatomiski precīzi – to mēs mākam, to mums mācīja. Bet, kā uztvert to dvēseli – tas ir tas grūtākais," atzīst mākslinieks.
Atšķirībā no Peršēvica, kurš strādā pie darbiem, kurus jau bija iecerējis iepriekš, gleznotāju Veroniku Frolovu pēc atbraukšanas uz Liepāju ietekmējusi vēju pilsētas vide, kā iespaidā viņa sākusi gleznot jūru – un ne tikai. "Nevar vienu tādu avotu nosaukt, jo tas ir kaut kāds informācijas kopums, kurā tu atrodies. Un manā gadījumā ir sanācis tā, ka es, atbraucot ar gatavu ieceri, ideju, ko es te taisīšu – bija plāns, bet atrodoties šeit, gan tornī, gan arī plašāk, Liepājā, staigājot, skatoties apkārt te, tā ideja arī mainījās, man tā Liepāja sāka ielavīties darbos," stāsta māksliniece.
Savukārt gleznotājs Reinis Liepa atzīst, ka viņam, strādājot šādā vidē, absolūti netraucē tas, ka improvizētajā darbnīcā nav ne modeļu, ne uzstādījumu – tie top paša mākslinieka galvā, viņa iztēlē: "Manos darbos ir kaut kas no dabas un ir kaut kas sakomponēts no fantāzijas – tādi fantāzijas augļi. Man tas viss iet organiski, tas laiks, pavadītais pie audekla zīmējot un gleznojot, ir ļoti liels, un tāpēc nav lielas problēmas komponēt kaut ko abstraktu un kaut ko reālu vienlaicīgi vienā darbā.''
Visas vasaras garumā – tātad līdz pat 31. augustam ikvienam interesentam iespējams bez maksas apmeklēt Karostas ūdenstorni, apskatīt tajā izstādītos darbus, kā arī vērot, kā strādā mākslinieki.