Latvijas Mākslas akadēmijas pasniedzējs Raimonds Kalējs atzīst, ka viņa lasītās lekcijas par aizvēsturi mākslā arī pašam likušas aizdomāties par zīmējuma būtību – sākot no paleolīta laika alu zīmējumiem līdz pat mūsdienām zīmējums nav zaudējis savu nozīmi un vajadzību, tas joprojām ir pamatā ne tikai glezniecībai, bet arī daudz citām nozarēm.
Tas Raimondu rosinājis ielūkoties, ko zīmējumu lauciņā dara Latvijas šā brīža mākslinieki, apkopot dažādos žanrus un tehnikas, lai to visu padarītu redzamu izstādē “Zīmējums”.
Tā kā nu jau kļuvis par tradīciju, ka Raimonds Kalējs rīko Kuldīgas Mākslinieku rezidencē sezonas atklāšanas izstādes, tad par “Zīmējuma” pirmo mājvietu kļuvusi rezidences galerija.
Izstāde pārsteidz ar daudzveidīgo zīmējumu tehnikas apkopojumu. Te ir gan ar zīmuli līdz pat niansēm noslīpētie zīmējumi. Tāpat zīmēt var ar ogli, krāsu vai pūšamo krāsu baloniņu, kā redzams Kristiana Brektes darbā “Mironis”.
Zīmējums nereti parāda, kā tapis kāds vides objekts, un izstādē var izsekot Olgas Šilovas skicēm, pēc kurām Ventspilī tapusi strūklaka “Zirgs”. Zīmējuma nozīmi radīšanas procesā savā darbā uzsvēris arī Andris Vītoliņš. Ekspozīcijā iekļautas arī divas dažādās tehnikās radītas animācijas.
Izstādē “Zīmējums” kopumā redzami 34 autoru vai autoru kolektīvu darbi. Kuldīgas Mākslinieku rezidences galerijā tā skatāma līdz 2. jūnijam.