“1968. gadā Atlantiksitijā notika “Miss America” skaistumkonkursa fināls. Feministes organizēja demonstrāciju, protestējot pret “Miss America” konkursiem, pret to, ka sievietes ķermenis tiek izvirzīts priekšplānā, par svarīgāku nekā ir viņas prāts. Un Daina Dagnija uzglezno gleznu “Miss America 1922”,” ar Dainas Dagnijas iedvesmas avotiem iepazīstina izstādes kuratore Elita Ansone.
Māksliniecei būtiski caur saviem darbiem bija pateikt, cik sarežģīti būt sievietei-māksliniecei 60. un 70. gados ASV. Izstādēs viņa sāk piedalīties politiskā aktīvisma nokaitētajā 1968. gadā. Daina Dagnija bija kultūras procesu centrā.
“Sieviete tiek gleznota tā, ka viņa upurējas savai ticībai, savai misijai. Un Dainas Dagnijas misija un galvenā lieta dzīvē ir māksla un glezniecība, viņas gleznas ir visa viņas dzīve,”
skaidro kuratore.
Daina Dagnija bija lieciniece laikam, kad individuāla brīvība, brīva mīlestība, hipiji, pacifisms un būšana tuvāk dabai mainīja ideālus un uzvedības normas. Izstādei izvēlēti darbi, kas visvairāk atspoguļo feminisma otrā viļņa ideju manifestāciju, aptverot darbus no 1968. līdz 2000. gadam.