”Mans uzdevums mākslā ir – ar tēlniecības līdzekļiem izteikt garu un mūziku, jo skulptūrai jāiemieso muzikāls skanējums” - tā tēlnieks Igors Vasiļjevs, Kārļa Zemdegas skolnieks un gara radinieks, apguva spēju smalki atveidot kustību – gan tēlu iekšējo gara dzīvi, gan ārējo.
„Es runāju par ētisko kodolu, ko noteica viss, ko viņš darīja, to parāda paši tēli, ko viņš veidoja: tas ir Rērihs, miers starp tautām, Dievmātes tēls – ticība labajam, hamoniskajam un vispār cilvēka spējai augt par garīgu personību,” stāsta mākslas zinātniece Ingrīda Burāne.
Kinorežisors Hercs Franks dokumentālajā filmā “Atmoda”, kas veltīta Sergejam Eizenšteinam, atklāj, kā no bezformīga koka kluča tēlnieka Igora Vasiļjeva rokās dzimst Eizenšteina portrets.
„Mums mājā stāv viņa skulptūra – ūdens un meitene tur un lej sev virsū ūdeni… Viņa iemīļotais materiāls bija koks, un tur viņš bija pilnīgi burvīgs,” uzsver rakstnieks Roalds Dobrovenskis.
Monogrāfijas autori – žurnālisti Ilona Jahimoviča un Iļja Dimenšteins cer, ka mākslinieka dzimtās mājas Vecāķos tuvāko gadu laikā kļūs par Igora Vasiļjeva muzeju.