Jaņa Rozentāla mazmazdēls Alvils Rozentāls stāsta, ka 1904. gadā tapušajā gleznā “Māte ar bērnu” Janis par prototipiem ņēmis savu sieviņu Elliju un pirmdzimto Lailu.
“Šis darbs visu bērnību atradās man pie gultas, tiesa gan, litogrāfijas izpildījumā,” stāsta Alvils Rozentāls, atgādinot, ka šai kompozīcijai ir vairāki meti gan eļļā, gan grafikā.
Savā stāstījumā Alvils Rozentāls pieturas "pie tās līnijas, kuru vecvectēvs uzskatīja par ļoti būtisku," proti, tā viņam bija ģimene, par ko liecina tas, ka Rozentāls daudzos darbos portretējis sievu Elliju Forseli un bērnus - Lailu, Irju un Miķeli.
“Katrā gadījumā šī kompozīcija ļauj saprast, ka mūsu attiecības dzimtā ir pamatā balstītas uz ģimeniskām pamatvērtībām,” norāda Alvils Rozentāls. “Vēl jo vairāk, jau vēlākos gados, kad mans vectēvs Miķelis, kas krietni vēlu izmācījās par gleznotāju – portretistu, lai gan piedzīvoja īsu mūžu, arī savukārt gleznoja manu vecmāmiņu ar savu pastarīti Ieviņu līdzīgā kompozīcijā, kuru es uzskatu par vienu labākajiem Miķeļa portretiem. [Nosaukums] arī “Māte ar bērnu”."
“Šī saite ir dzīva, un es ceru, ka būs dzīva arī vēlākos mūsu pēctečos,” rezumē Jaņa Rozentāla mazmazdēls.