Cēsīs atklāj Neonillas Medvedevas un Mihaila Ignata izstādes

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Cēsu izstāžu namā 3. martā tiks atklātas divas izstādes - Neonillas Medvedevas izstāde "Dvēseles portreti" un Mihaila Ignata fotogrāfiju izstāde "Sapņu kartogrāfija".

Dvēseles portreti

Neonillas Medvedevas izstādē Cēsīs līdz 27. martam būs skatāmi portreti, kas gleznoti no 2007.gada līdz 2016.gadam, un ainavas.

Neonillas Medvedevas darbos apvienojas jūtīga tonālā glezniecība (smalki jo smalki pelēkie toņi, krāsu dzidrums) un "vrubelisks" zīmējums. Mākslinieces gleznieciskā valoda pārsteidz ar savdabību, viņu interesē portreti, ikonu un Bizantijas māksla.

"Manos darbos viss ir no dabas. Daudz balstos uz savu redzi, izjūtu un arī zināšanām. Ir daudz domāts, bet nekas nav izdomāts," atzīst māksliniece. "Man ļoti patīk vērot dažādus tipāžus. Ir pat gribējies izgatavot vizītkartes, lai varētu uz ielas iedot interesantiem cilvēkiem, kurus gribētu uzzīmēt."

Neonilla Medvedeva (1987) beigusi Latvijas Mākslas akadēmiju un ieguvusi grādu glezniecībā (2011). Sarīkojusi izstādes Latvijā, Vācijā, Zviedrijā, Grieķijā. Māksliniece ir Saldus Sv.Pētera un Pāvila Romas katoļu baznīcas kriptas altārgleznas autore.

Sapņu kartogrāfija

Mihaila Ignata izstādē, kura atvērta līdz 29. martam, iekļautas 20 fotogrāfijas, kuras atlasītas no plaša sešu gadu un vairāk kā deviņdesmit lidojumu laikā uzņemta aerofotogrāfiju materiāla. Fotogrāfiju uzņemšanas ģeogrāfija ir plaša – gandrīz visa Latvijas teritorija. Tomēr konkrētu vietu atzīmēm šoreiz nav izšķirošas nozīmes, jo autora uzmanības centrā ir telpa kā dabas un cilvēku veidota ģeometrija.

Latviešu prozaiķis Gundars Ignats par šo foto sēriju raksta: „Izstādes vadošais motīvs ir konceptuāli un stilistiski izturētais paņēmiens – vertikālisms. Skatiena nogrieznis ar plakni veido leņķi, kas maksimāli tuvs deviņdesmit grādiem. Attēlotie elementi – ceļš, upe, tīrumi, automašīnu iebrauktās līnijas – kļūst par daļu no ģeometrijas un krāsu spēles, parādot, ka aerofotogrāfija nav tikai paņēmiens citādam skatupunktam uz pazīstamām vietām, apvidiem, pilsdrupām utt. Aerofotogrāfijā (un tikai aerofotogrāfijā!) iespējamais vertikālisma paņēmiens padara šo izlasi par nozīmīgu un vērā ņemamu konceptuālās fotogrāfijas piemēru. No lielā fotogrāfiju klāsta atlasīta izlase, kas parāda šī šķietami vienkāršā (taču grūti izpildāmā) formālā paņēmiena daudzpusīgumu. Starp izvēlētajām fotogrāfijām atrodama gan krāsu, gan laukumu, gan regulāru un neregulāru formu saspēle.”

Fotogrāfs Mihails Ignats radošai fotogrāfijai pievērsās 1982.gadā, to apguva, darbojoties Tautas fotoklubā „Cēsis” (no 1982. līdz 1987. gadam) un Gunāra Bindes fotomeistarības studijā (1987. gadā). Kopš 2007. gada autors pievērsies aerofotogrāfijai. 2012. gadā Latvijas profesionālā dizaina konkursā „Gada balva dizainā 2012”, kategorijā „Fotodizains” autors saņēma galveno balvu par fotogrāfiju sēriju „Vertikāles mobilizācija”. 2014.gadā viens no autora fotodarbiem tika nominēts "Sony" pasaules fotogrāfijas balvai (Sony World Photography Awards 2014) kategorijā "Ceļojums", bet otrs ieguva žūrijas atzinību.

Piedaloties vairāk nekā 80 starptautiskajos fotomākslas konkursos, autors ieguvis 25 godalgas (t.sk. FIAP jeb Starptautiskās fotomākslas federācijas zelta, sudraba un bronzas medaļas). 2014.gadā autoram piešķirts AFIAP (Artist of FIAP) jeb FIAP mākslinieka goda tituls, bet 2015.gadā – EFIAP (Excellence of FIAP) jeb fotogrāfijas izcilības goda tituls. Autora darbi ir publicēti vairākos fotoalbumos un poligrāfiskos izdevumos Latvijā un pasaulē.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti