Mākslas centrā "Noass" mākslinieks izstādījies jau vairākkārt, kā visspilgtāko var minēt pirms dažiem gadiem aplūkojamo izstādi "Astoņi saullēkti". Jaunākā izstāde gan atšķiras no visām iepriekšējām – ne vien tāpēc, ka tajā aplūkojams jauns materiāls, bet tamdēļ, ka tajā aplūkojami gan fiziski objekti, gan to digitālie analogi, kas tika eksponēti blokķēdes monitoros.
Šis formāts pats par sevi nav vairs jaunums – jau pirms vairākiem gadiem parādījās NFT, kuru izrādīšanai tika izmantoti blokķēdes monitori. Gadiem ejot, tā attīstījusies un nu veido platformas tieši māksliniekiem un kolekcionāriem, dodot iespēju kolekcionāram ar diviem klikšķiem tikt pie mākslas darba, kas piesaistījis viņa uzmanību. Brambergs īpašu uzmanību vērš uz sasniedzamo auditoriju un stāsta, ka viņa mākslas darbi īsā brīdī var nokļūt vairāk nekā seštūkstoš cilvēku monitoros.
Pati izstāde – ar nosaukumu "Aura Trigger" – vērsa uzmanību uz mākslas uztveres mainīgumu tehnoloģiju laikmetā. Izstādē varēja, piemēram, noklausīties tekstu, ko sarakstījis mākslinieks, bet izrunā mākslīgā intelekta balss. Šo apvienojumu starp digitālo attēlu un miesisko, vielisko, fizisko objektu dēvē par "fizikāli" (physical). "Jūs aizejat uz mākslas muzeju skatīties physicals," smejas Brambergs un skaidro, ka "ar šiem physicals es runāju par mākslu NFT zonā".
Izstādē fiziskā formā atradās Kaspara Bramberga betona darbi savienojumā ar šķidro stiklu un metālu, kā arī izdrukas.
"Es gribēju ienest betonus, faktūras, vieliskumu iekšā tajā zonā un arī tur to saukt par mākslu, uzmetot laipu starp šiem diviem kosmosiem – elektronisko un materiālo, ierasto," skaidro mākslinieks.
Viņš stāsta, ka interesanti ir palūkoties, kā viena kopiena lūkojas uz otru un kā – paši uz sevi. "Es piedāvāju skatīties uz to visu kā vienu kopīgu burbuli," saka Brambergs.
Izstādei plānota arī otra daļa augusta beigās, kas ilgs četras dienas un kuras laikā būs iespējams satikt mākslinieku un aplūkot digitālās un materiālās pasaules mijiedarbošanos Bramberga izpildījumā.