"Hermanis ir slavenākais latviešu režisors. Hermanis ir režisors, kas Latvijā 20.gadsimta pašās beigās ieveda jauno teātri. Ar Hermani sākas jauns posms latviešu teātrī un latviešu teātris sākas kā Eiropas fenomens," saka teātra kritiķe, piebilstot, ka latviešiem ir labi režisori, taču neviens līdz Hermanim nav bijis objektīvi nozīmīgs pasaules teātra kontekstā.
"Interesantais saistībā ar Hermani ir tas, ka, strādājot Rīgā, vienmēr kaut kā spēja izteikt tādas lietas, par kurām visa sabiedrība pēkšņi aizdegās, kuras acīmredzot bija ļoti aktuālas, bet par kurām iepriekš neviens nebija aizdomājies," skaidro Zane Radzobe.
Sākotnēji šķitis, ka Jaunā Rīgas teātra iestudējumus ārzemēs nesapratīs, taču, aizvedot tos ārpus robežas, izrādījies, ka arī ārzemēs šīs izrādes ļoti labi saprot, stāsta teātra eksperte.
Plašāk par Alvja Hermaņa Jauno Rīgas teātri - Latvijas Kultūras kanona mājaslapā.
Latvijas Kultūras kanons izveidots pirms nepilniem 10 gadiem – ar mērķi izcelt mūsu nācijas sasniegumus. Tagad, gaidot valsts simtgadi, Latvijas Nacionālā bibliotēka atjaunojusi kanonam veltīto mājaslapu, kā arī izveidojusi īpašu tam veltītu orientēšanās spēli, kas norit pa visu Gaismas pils ēku.
Mājaslapā varam ieklausīties dažādu nozaru speciālistu teiktajā par kanona vērtībām, un dažas viņu atziņas dzirdēsim arī rubrikā.