Sadaļas Sadaļas

Kultūras ziņas

Gleznas kultūras centra «Imanta» logos

Kultūras ziņas

Kultūras ziņas

Jauna Ziedoņa klases kultūrizglītības stunda

Tapusi jauna «Ziedoņa klases» kultūrizglītības stunda vidusskolēniem

Fonda “Viegli” Ziedoņa muzejam sadarbojoties ar “Ziedoņa klasi”, tapusi jauna kultūrizglītības nodarbība vidusskolēniem “Es un Imants Ziedonis “Dzirnakmeņos””. Tā iekļauta programmā “Latvijas skolas soma”. Attālinātās nodarbības laikā skolēni nokļūst virtuālajā Ziedoņa muzejā un izbauda sacensības garu, darbojoties gan individuāli, gan komandā.

9. februārī virtuālo kultūrizglītības stundu “Es un Imants Ziedonis “Dzirnakmeņos”” vienā no “Ziedoņa klases” omulīgajām istabām fonda “Viegli” projektu vadītājs Emīls Lukjanskis testa režīmā vada otro reizi. Protams, attālināti, bet tomēr kopā ekrānam otrā pusē – Rīgas 49. vidusskolas 11.a klase.

Ziedoņa klases vadītāja Elizabete Pavlovska stāsta: “Mājasdarbā ir jānoskatās filma “Imants Ziedonis. Dzirnakmeņi”, kas radīta 2015. gadā, kurā ir gan intervijas, gan cilvēki, kas viņam bija blakus, un, protams, pastāsta par māju – tieši tāpēc nodarbība sākas ar nelielu erudīcijas spēli, kas rada foršu azartu pašā sākumā.”

Emīls Lukjanskis atzīst, ka iesākumā nodarbību vadīt bijis grūti: “Bija sajūta, ka atrodos šķūnītī un runājos ar sevi,

tomēr pusotras stundas laikā izdodas nodibināt diezgan tuvu kontaktu ar jauniešiem un veidot padziļinātas sarunas, un atklāt to, ko stundas sākumā pat nebijām cerējuši.”

Jauniešiem turpinājumā jādodas virtuālā tūrē pa Ziedoņa muzeju. Te var ielūkoties lielajā viesu istabā, kur pie sienām, piemēram, gobelēns no Imanta māsu kleitām, kamīns, pie kura risinājušās sarunas ar ciemiņiem, kā arī citās dzejnieka izlolotajās telpās.

“Varam aiziet uz Imanta darbistabu, kas ir lieliska iespēja, jo vispār Imantu traucēt nedrīkstēja, pat ir stāsti, ka Ausma ir kāpusi laukā pa logu, nevis durvīm, lai tikai netraucētu. Lāču kolekcijā ir vairāk nekā 140 lāču – ir gan vārdā Andrejs Upīts, ir Māris Čaklais, ir nostāsti, ka kādu sauc arī Imants Ziedonis,” stāsta Elizabete Pavlovska.

Jauniešiem jābūt vērīgiem, lai, sadarbojoties komandās un sekojot pavedieniem, atklātu kādu noslēpumu par māju.

“Ir divas galvenās “paliekas” no šīs stundas: pirmais, skolēni tik tiešām labāk sagatavojas eksāmeniem, jo iegūst vērtīgu informāciju par Imantu Ziedoni, ko neiegūst varbūt ikdienā; bet otrais – paliek tas jautājums, tā vēlme meklēt, gan par Imantu un, iedvesmojoties no Imanta, turpināt meklēt sevī,” atzīmē Emīls Lukjanskis.

Projekts “Es un Imants Ziedonis “Dzirnakmeņos”” ir jaunākais, bet nebūt vienīgais, kas fonda “Viegli” radošajai komandai radies Covid-19 ērā.

“Atskatoties uz iepriekšējo gadu, esam tik daudz izdarījuši un vēl joprojām gribam darīt, un, jā, citādi apstākļi noteikti veicina jaunradi, un tas noteikti ir ļoti "ziedoniski",” spriež Elizabete Pavlovska.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Kultūrtelpa
Kultūra
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt