Kultūras rondo

Rīgas kamerkoris “Ave Sol” aicina uz Lieldienu koncertu

Kultūras rondo

"Anekdošu virpulī" stāstnieki sacentīsies par smīdinātāja tituliem

Iepazīstinām ar mākslu augstskolu kopīgi veidoto pedagoģijas programmu

Skolotājs kā mākslinieks – mākslas augstskolas radījušas jaunas pedagoģijas programmas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Trim Latvijas mākslas augstskolām apvienojot spēkus, radītas jaunas pedagoģijas programmas. Mākslas, mūzikas, dejas un teātra mākslas pedagoģijas studijas cieši sasaistītas ar “Skolas 2030” nostādnēm – topošie mākslu priekšmetu skolotāji mācību procesā spēs prasmīgi iestrādāt kultūrizglītības saturu. Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas Mākslu pedagoģijas nodaļas vadītāja Liene Batņa atzīmē, ka studējošie kļūs gan par speciālistiem pedagoģijā, gan par profesionāļiem izvēlētajā mākslas nozarē.

Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas (JVLMA) jaunveidotajās pedagoģijas programmās, kas tapušas sadarbībā ar Latvijas Kultūras akadēmiju (LKA) un Latvijas Mākslas akadēmiju (LMA), pirmo studentu uzņemšana plānota 2021./2022. akadēmiskajā gadā. Tiek piedāvāta iespēja studēt JVLMA profesionālā bakalaura un pirmā līmeņa studiju programmās par Mūzikas, Dejas, Mākslas un Teātra mākslas skolotāju. 

JVLMA Mākslu pedagoģijas nodaļas vadītāja Liene Batņa Latvijas Radio raidījumā “Kultūras rondo” stāsta, skolotāju programmas teātra mākslā un vizuālajā mākslā ir jaunas un vēsturiski nebijušas. Tapis arī jauns piedāvājums mūzikas pedagogiem – skaņu režijas skolotājs, kora diriģēšanas skolotājs. Batņa uzsver, ka visu programmu centrā ir skolotājs kā mākslinieks, proti, papildus skolotāja profesijai studējošais kļūst arī par augsta līmeņa profesionāli kādā no mākslām. 

Sadarbībā ar LMA tapušās apakšprogrammas "Skolotājs mākslā un kultūras studijās" kuratore Māra Ādiņa atzīmē, ka LMA kādreiz jau bijusi pedagoģiskā programma un tas bijis ļoti vērtīgi. Runājot par jauno pedagoģijas programmu, Ādiņa vērš uzmanību, cik būtiski, ka topošie mākslas skolotāji varēs būt daļa no LMA – no tās vides un pieredzes:

“Studējošie īsos kursos apgūs visu LMA programmu, proti, viņiem būs gan gleznošana, gan grafika, gan tēlniecība – tās ir lietas, kas viņiem ir jāsaprot, jāzina, un pēc tam viņi ar skolniekiem var strādāt, izmantojot LMA apgūtos medijus.” 

Apakšprogramma "Skolotājs teātra mākslā un kultūras studijās" radīta sadarbībā ar LKA. Tās kuratore Rita Lūriņa par sadarbību teic, ka tā ir brīnišķīga un ilgi gaidīta. Viņa izsaka pārliecību, ka

teātra mākslas un kultūras studiju skolotāji ne tikai veicinās skolnieka personisko radošo izpausmi, bet arī dziļu interesi un aktīvu darbošanos Latvijas kultūras laukā.

Visu trīs mākslas augstskolu uzdevums, kā to redz Lūriņa, ir audzināt šī radošās personības (skolotājus), kas strādās ar mūsu jauno paaudzi. 

Taujāta, kā veidosies studējošo ikdiena starp trim augstskolām, Liene Batņa atbild, ka visiem kopīgie kursi, piemēram, pedagoģijas, tiks pasniegti JVLMA, bet izvēlētās specializācijas kursi noritēs LKA (teātra mākslas skolotājiem), LMA (mākslas skolotājiem) vai JVLMA (mūzikas un dejas skolotājiem). 

JVLMA Mākslu pedagoģijas nodaļas vadītāja atgādina par kādu kopīgu iezīmi dažādajās apakšprogrammās –  tās ir kultūras studijas: “Pēc jaunajām “Skola 2030” nostādnēm kultūrizglītības saturs tiek iestrādāts visos mākslas mācību priekšmetos. Tāpēc arī ir [apakšprogrammas] “Vispārējās izglītības un kultūras studiju skolotājs”, "Skolotājs dejā un kultūras studijās", “Skolotājs teātra mākslā un kultūras studijās”, "Skolotājs mākslā un kultūras studijās".”

Lai plašāk informētu par jaunveidotajām pedagoģijas programmām, 7. aprīlī pulksten 15.00 platformā “Zoom” norisināsies JVLMA Mākslu pedagoģijas nodaļas tematiskais forums.   

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti