Diskusija tiek rīkota kā daļa no Rīgas Fotogrāfijas biennāles 2020 centrālā notikuma – izstādes "Ekrāna ēra II: Ainava", un tajā piedalīsies mākslas zinātniece un kuratore Šelda Puķīte, multimediju mākslinieces Santa France un Līga Spunde, kā arī dramaturgs Evarts Melnalksnis. Diskusijas moderatore – kuratore un mākslas pētniece Līna Birzaka-Priekule. Ieeja no pulksten 17.40 – bez maksas.
Biennāles organizatori skaidroja, ka pēdējā desmitgadē laikmetīgās mākslas izstādēs un teorētiskos rakstos bieži klātesošs ir postinterneta jēdziens. Viena no pirmajām, kura sāka izmantot šo jēdzienu laikmetīgās mākslas diskursā, bija mediju teorētiķe un māksliniece Marisa Olsone. Viņa to attiecināja uz mākslu, kas nevarētu eksistēt pirms interneta (tehnoloģiski, fenomenoloģiski, eksistenciāli) un kas savā formā radusi kādu ietekmi no interneta. “Reflektējot par interneta ietekmi uz cilvēka dzīvi visdažādākajos aspektos, postinterneta mākslā izmanto gan tiešsaistes, gan bezsaistes medijus. No vienas puses internets piešķīris telpu marginalizētām balsīm un kopienām, taču no otras puses tas ir devis platformu zelt un plaukt ekstrēmistu uzskatiem, sazvērestības teorijām un puspatiesībām,” norāda pasākuma rīkotāji.
Viena no visbiežāk sastopamajām tā sauktās postinterneta mākslas izpausmēm, īpaši jauno mediju mākslā, ir virtuālu fantastisku realitāšu un telpu radīšana. Mākslinieki veido gan unikālas nozīmju un formu pasaules, gan hibrīdas un ironiskas parodijas, spēlējoties ar labi zināmiem simboliem un instrumentiem. Bieži tā ir arī kritika šodienas sociālpolitiskajai realitātei un interpretatīvi minējumi par pasaules nākotni vai eskeipisms.
Daloties novērojumos un analizējot pašiem savas radošās prakses, sarunas dalībnieki mēģinās identificēt šobrīd aktuālākās postinterneta parādības Latvijas laikmetīgajā kultūrtelpā.
Diskusiju organizē: Rīgas Fotogrāfijas biennāle sadarbībā ar Rīgas pašvaldības kultūras iestāžu apvienības izstāžu zāli “Rīgas mākslas telpa”. Kuratore: Elīna Ķempele.