Italo Rene Eksposito izstādi “Dievs. Mīlestība. Kuba” Liepājas muzejā atklāja šī gada martā un to paredzēts izrādīt līdz 24.maijam. Gleznu autors pats ir katolis, un pēc izstādes kuratoru teiktā, savos darbos risina jautājumu par ticību Dievam.
Taču Liepājas katoļu draudze uzskata, ka izstādē redzamās gleznas ir Dievu zaimojošas. „Kaut vai viena glezna - Kristus piesists krustā un apakšā notiek seksuāls akts. Nu, neiet tas kopā,” saka Liepājas diacēzes bīskaps Viktors Stulpins.
Otrdien Liepājas domes vadība aptuveni stundu ilgā diskusijā sprieda, ko darīt ar minēto izstādi. Lēmumu tā arī nepieņēma, jo - kā telefoniski paskaidroja Liepājas domes sabiedrisko attiecību pārstāvis Andrejs Rjabcevs - ar šādu lūgumu no baznīcas puses Liepājas pašvaldība saskaroties pirmoreiz un nevienam nav skaidrs, kā pareizāk rīkoties. Kad lemšana turpināsies, dome pagaidām nezina un no komentāriem atsakās.
Tikmēr sabiedrībā šis lēmums izsaucis visai karstas diskusijas. Vieni uzskata, ka izstāde patiešām ir zaimojoša, citi - tā tagad ieguvusi labu reklāmu. Vēl liela daļa pauž viedokli, ka baznīcai mūsdienās nevajadzētu ļaut regulēt, ko drīkst skatīties un ko nē.
„Ekstrēmisti rīkojas nežēlīgi, ja aizskar viņu jūtas, bet mēs izvēlējāmies vērsties pie atbildīgajiem cilvēkiem, lai izvērtē. Lūdzām, vai, pareizāk sakot, bija prasība šo izstādi slēgt,” saka bīskaps Stulpins.
Kā informēja izstādes kuratore Līga Elizabete Sāne, 2013.gadā šī pati izstāde bijusi apskatāma Rīgā, kur to atzinīgi novērtējuši arī vairāki mācītāji. Tālāk kubieša izstāde dosies uz Amsterdamu un Parīzi.
Par pašvaldību attieksmi pret provokācijām mākslā martā pētīja arī LTV raidījums „Aizliegtais paņēmiens”. No vairāk nekā 15 Latvijas pašvaldībām, kas tika uzrunātas raidījuma eksperimenta laikā, tikai Valka savā pilsētā atļāva sarīkot Latvijas tēlnieka Ivara Drulles sagatavoto provokatīvo izstādi “Latvijas dzimšana. Asociācijas”.