Grēviņš: Ja netaisīsi lielas ziepes, klausītājs vienmēr pie tevis atgriezīsies

Sarunu festivālā "Lampa" 29. jūnijā norisinājās Latvijas Radio diskusija „Radio renesanse?! Futūristisks ieskats radio nākotnē”. Lai arī diskusijas dalībnieki konstatē, ka radio šobrīd ir „vislabākie laiki”, tomēr par nākotnes saturu ir jādomā.

Par jauno mediju patērētāju paradumiem mūsdienu informācijas laikmetā ir runāts daudz. Tie paģērē transformāciju arī tradicionālajos medijos, tostarp radio. Vai lineārais radio ir dzīvotspējīgs? Kā norāda diskusijas dalībnieki, radio klausīšanās joprojām saglabājusies automašīnās. Radio tiek patērēts konkrētos dzīves brīžos. Latvijas Radio 5 - pieci.lv rīta raidījuma vadītājs Toms Grēviņš novērojis, ka auditorijas paradumi nemainās.

 

„Svarīgais joprojām, un tas nav mainījies kopš radio tika izgudrots un kopš radio stacijas sāka parādīties, vai tu spēj izveidot attiecības ar savu pamatauditoriju, vai tu vari kļūt par kaut ko līdzvērtīgu viņa ģimenes locekļiem. Ja tu to vari izdarīt, tad ir pilnīgi vienalga, kādi ir tehnoloģiju piedāvājumi.

Ja netaisīsi lielas ziepes, viņi vienmēr pie tevis atgriezīsies,” saka Toms Grēviņš.

Arī jauno mediju un digitāla mārketinga speciālists Artūrs Mednis, piekrītot Grēviņam, uzsver, cik svarīgas ir attiecības ar klausītāju. Pēc Medņa domām, veidojot jaunu radiostaciju, nevar paļauties uz to, ka, piesaistot bez darba esošus dīdžejus, izdosies „nozagt” auditoriju citām radiostacijām. „Tādi gadījumi ir bijuši, bet tas nav tik viegli,” uzsver Mednis.

Šobrīd dati liecina, ka lineāro radio Eiropā un arī Latvijā klausās vairāk nekā jebkad iepriekš, stāsta Grēviņš. Aug arī uzticība radio.

„Radio šobrīd ir vislabākie laiki,” turpina Mednis. „Es domāju ne tikai finansiālā ziņā. Šobrīd ir vislabākais laiks, kad piedzīvot radio. Visaizaujošākais laiks, jo notiek pārmaiņas.”

Savukārt Latvijas Radio valdes priekšsēdētāja Una Klapkalne, pievienojusies diskusijai, atklāja pieredzēto starptautiskos radio jautājumiem veltītās konferencēs.

„Mums liekas, ka mums viss ir labi – mums ir saturs, mēs zinām, ko cilvēki patērē, taču mums ir jādomā, kā atrast nākotnes saturu, par kuru mēs vēl nezinām,” uzsver Klapkalne. „Jaunā satura dabūšana, manuprāt, ir ļoti interesanta lieta.”

Pēc Artūra Medņa domām, ja sabiedriskā medija uzdevums ir nest sabiedrībai labumu, tad nav svarīgi, kāds kanāls tiek izmantots. Ja sabiedrība skatās video, tad Latvijas Radio, lai cik dīvaini tas nebūtu, vajadzētu izmantot video, uzskata Mednis.

„Svarīgi, lai tie būtu pareizie kanāli, nevis lieki iztērēti līdzekļi tur, kur cilvēku nav,” saka jauno mediju un digitāla mārketinga speciālists Mednis. Arī Klapkalne uzskata, ka radio uzdevums nav „raustīties pakaļ tehnoloģijām”, bet gan sasniegt auditoriju.

„Ir svarīgi eksperimentēt, bet par to nesodīt,” saka Latvijas Radio valdes priekšsēdētāja. „Uz tādiem podkāstiem mēs varam ļoti daudz laika un naudas iztērēt, bet mums tie ir jāmēģina.”

Sarunu vadīja radio NABA raidījuma #DigitālāsBrokastis vadītājs un digitālo tehnoloģiju eksperts Artis Ozoliņš.

Kā iepriekš jau vēstīts, Latvijas Radio sarunu festivālā "Lampa" uz īpaša pirātu kuģa Cēsu pils parka dīķī 28. un 29. jūnijā piedāvā 11 drosmīgas sarunas.

Visas diskusijas no Latvijas Radio kuģa tiešraidē un ierakstā skatāmas sabiedrisko mediju portālā LSM.lv un Latvijas Radio "Facebook" kontos, kā arī lielākā daļa dzirdamas radio NABA ēterā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Kultūrtelpa
Kultūra
Jaunākie
Interesanti