Eglītes pienākumi jaunajā valdē būs saistīti ar finansēm un mārketingu, Markovai - ar procesu vadību un komunikāciju. Trešā - mākslinieciskā vadītāja - pagaidām nav. Ienākšanu operā pēc skandalozās Žagara padzīšanas Eglīte un Markova komentē lakoniski.
„Ministre ir izteikusi neuzticību [Andrejam Žagaram], mēs esam ieceltas amatā, un mūsu uzdevums tagad ir konstruktīvi strādāt, lai īstenotu visu to, kas ir ieplānots,"saka Eglīte.
"Protams, ka tas ir sarežģīti, bet tas ir mūsu darbs. Domāju, ka mūsu visu - gan mākslinieku, gan operas vadības, gan Latvijas kopumā - intereses ir tādas, lai Latvijai būtu spēcīga, profesionāla opera un lai tā neko nezaudētu no pašreizējām kvalitātēm, bet turpinātu attīstīties," piebilst Markova.
Runājot par bažām, ka līdz ar Žagara aiziešanu kritīsies operas mākslinieciskais līmenis un starptautiskais prestižs, jaunieceltā operas vadītāja Inese Eglīte saka, ka paļaujas uz pieredzes bagāto operas komandu. "Operā ir kompetenti darbinieki un mākslinieciskais padomnieks, līdz ar to opera turpina darboties, lai īstenotu savus mērķus. Mēs runājam arī ar [māksliniecisko vadītāju Arturu] Maskatu par mākslinieciskām, par darba lietām," norāda Eglīte.
Eglīte ir pārliecināta, ka viņas pieredze alkohola un piena rūpniecības uzņēmumos būs pietiekama operas vadībai, turklāt viņa jau 15 gadu darbojas arī operas fondā. "Es saprotu šo zemtekstu, bet nāku no ļoti lieliem uzņēmumiem, kas ir lielāki nekā Latvijas opera. Un šo uzņēmumu biznesa pārvaldības pieredze ir tā, kas ir nepieciešama administrēšanai. Nedomāju, ka valdes priekšsēdētājam ir jāiestudē izrādes," saka Eglīte.
Jaunā operas vadītāja arī noliedz, ka no iepriekšējā darba uzņēmumā „Food Union” būtu atlaista, kā par to iepriekš ieminējies Andrejs Žagars. Eglīte ir Rīgas Biznesa skolas pasniedzēja un iepriekš atbildējusi par uzņēmumu ilgtermiņa stratēģijām arī „Latvijas Balzamā”, „Aizkraukles bankā” un citur. Savukārt Markova ir muzikoloģe un iepriekš strādājusi ar lieliem kultūras projektiem Latvijas Televīzijā. Viņa uzskata, ka jāpaplašina operas sadarbība ar medijiem, lai piesaistītu operai arvien jaunas auditorijas. "Es domāju, ka šī mediju pieredze ļoti noderēs operai kā dinamiskai un mūsdienīgai kultūras iestādei. Šī izplešanās vēl citās kapacitātēs varētu nākt tikai par labu, noturot šo augsto māksliniecisko sniegumu,” pauž Markova.
Jau piektdien plānota jaunās operas vadības tikšanās ar visiem darbiniekiem. Starp tiem, kas ar jauno valdi tikās jau ceturtdien, ir operas Juridiskās un personāla daļas vadītāja Beata Galzone. Viņa pauž neizpratni, kādēļ tikšanās notikusi bez darba devēja - Kultūras ministrijas - iniciatīvas un klātbūtnes, tā nostādot jauno valdi neērtā situācijā. Turklāt juristes ieskatā ir pamats diskusijām, vai valde nepilnā sastāvā vispār ir lemttiesīga. Tomēr viņa sola, ka administrācija jauno vadību atbalstīs.
„Esmu pārliecināta, ka operas administrācijas kolēģi parādīs vislabākās cilvēciskās īpašības, turpinot darbu, jo mums ir svarīgi apzināties, ka šīs kundzes [Eglīte un Markova] nav vainīgas šajās peripetijās ap likumu. Kā personāla vadītāja es uzskatu, ka operā pašlaik strādā ļoti daudz izcilu un kompetentu darbinieku. Es zinu, ka viņi mīl šo institūciju, kurā strādā, tāpēc runāt par sabotāžu vai sekošanu Andrejam Žagaram, manuprāt, ir lieki,” norāda Galzone.
Operas juriste gan piebilst, ka Uzņēmumu reģistrs pagaidām nav apstiprinājis izmaiņas operas valdē, un faktiski operā paraksta tiesību pašlaik nevienam nav.