„Es domāju, ka izvēle ir ļoti pamatota. Savā ziņā arī ļoti oriģināla, jo precedents, ka Venēcijas festivālā uzvar dokumentāla filma, ir unikāls. Iegansts tam ir ļoti vienkāršs, jo pilnmetrāžas dokumentālās filmas ārkārtīgi reti tiek iekļautas lielo pasaules festivālu konkursa programmās, un arī Venēcijas festivāls nav izņēmums,” skaidro Rietuma.
Arī to, ka uzvarēja tieši itāliešu dokumentālā filma, Rietuma uzskata par loģisku rezultātu – kāpēc lai negodinātu itāliešu kino un tā spēku, ja šogad festivālam ir apaļa 70.jubileja un tas ir svarīgākais Itālijas un arī viens no svarīgākajiem Eiropas kinodzīves notikumiem šogad.
Jāsaka, ka šī izvēle ir pamatota ne tikai tādu, teiksim, politkorektu vai patriotisku iemeslu dēļ, bet arī tāpēc, ka lielajos festivālos nereti ir nogurums no art house filmu veidotāju vingrinājumiem,” uzskata kinokritiķe.
Šis Venēcijas festivāls pēc kritiķes domām bija pilns ar augstas raudzes meistarības vingrinājumiem, bet dokumentālā filma „Sacro GRA” pēkšņi ienesusi pavisam citas intonācijas, citu realitātes pakāpi un veidu, kā stāstīt par Itāliju.
"Domāju, ka Latvijas kino pazinējiem, skatoties filmu „Sacro GRA, nebūtu milzīgu atklāsmju, ka ir arī tāds kino, jo būtībā šī filma ir ļoti tuva latviešu dokumentālā kino tradīcijām,” atzīst Rietuma, piesaucot režisora Ivara Selecka dokumentālo filmu triloģiju par Šķērsielas iedzīvotājiem un nosaucot Venēcijā uzvarējušo filmu par itāliešu "Šķērsielu":
Tā ir sava veida itāļu "Šķērsiela". Un lai šai "Šķērsielai" tiek viņas "Zalta Lauva"!"
Kā vēstīts, sestdien ar Džanfranko Rosi filmas „Sacro GRA” uzvaru noslēdzās 70.Starptautiskais Venēcijas kinofestivāls. „Sudraba Lauvu” kā labākais režisors ieguva Aleksandros Avranoss par filmu „Mis Vardarbība”. Žūrijas lielā balva ceremonijā tika pasniegta taivāniešu režisoram Cai Minīanam par filmu „Klaiņojošie suņi”. Labāko aktieru godā tika Temiss Panū un Elena Kota.
Venēcijas kinofestivāls norisinājās no 28.augusta līdz 7.septembrim. Festivāla konkursa programmā no 20 filmām divas bija dokumentālas.