„Film noir” iezīmes ir redzamas klasiskajās latviešu detektīvfilmās, ko uzņēmis Aloizs Brenčs, piemēram, „Liekam būt”, Arvīda Krieva filmā „Fotogrāfija ar sievieti un mežakuili” un citās.
Tomēr „film noir” ir ļoti specifisks materiāls.
Ar šo franču valodas vārdu atzīmē ASV tapušas filmas no 1940.gadu sākuma līdz 1950.gadu vidum. Žanriski šīs filmas ir kaut kas starp trilleri, detektīvu, melodrāmu, eksistenciālismu – komplicēts un tajā pašā laikā fascinējošs žanrisks veidojums. Šīm filmām ir noteikti varoņu tipi un ļoti skaidrs un šīm filmām ir arī ļoti skaidrs un atpazīstams vizuālais stils,” klāsta Rietuma.
Viņa uzsver, ka tieši 1950.-1960.gada filmas bija ļoti mākslinieciski piesātinātas un aizvien ietekmē pasaules kino.
„K.Sunī” notiekošo programmu viņa vērtē kā nelielu ieguldījumu Latvijas kinoskatītāja izpratnē par „film noir”.
„Šī skate ir maza artava, kas ir jārok un jārok šajā dārzā (..) Mēs zinām, kas ir blokbāsteri, bet nezinām, kā tad Holivuda ir radusies,” stāsta Rietuma.
Kopumā skatē ir astoņas filmas, katra aptuveni divu stundu garumā.
Žanra klasikas spilgtākos paraugus no 28.februāra līdz pat 4.martam bez maksas iespējams redzēt kinoteātrī „K.Suns”, un pirms katra seansa arī neliela kinospeciālistu ievadlekcija.
Kā iepriekš vēstīts, programmā "Film noir. No pagātnes līdz mūsdienām" iekļauti tādi klasiski „film noir” darbi kā „Tumšā pāreja” (1947), „Slepkavas” (1946), „Dubultā apdrošināšana” (1944), „Mildreda Pīrsa” (1945), „Sanseta bulvāris” (1950), kā arī „neo noir” paraugi – „Ķīniešu kvartāls” (1974), „Taksists” (1976) un „Millera krustceles” (1990).