Kā vēstīts, Latvijā pirmajai trīsdimensiju filma „Rīga 2041” tiek veidota zinātniskās fantastikas žanrā, kas latviešu kino nav no populārākajiem. Filma par nākotnes Rīgu un rīdziniekiem top, izmantojot tehniku, ar kādu uzņemti arī pasaulslaveni kases grāvēji, piemēram, filma „Avatars”.
Es sevi uzskatu par vienu no pionieriem. Mēs te Latvijā daži esam, viens otru zinām, katrs mēģina pa citām durvīm tikt iekšā tajā 3d darīšanā,” skaidro Didzis Eglītis.
Filmu uzņemšana stereoskopiskā trīsdimensiju formātā pie mums ir jaunums. Šīs filmas tapšana būs nozīmīga mācību stunda Latvijas režisoriem. 3D filmā par Rīgu 2041.gadā būs vairāki savstarpēji nesaistīti stāsti, un katru no tiem veidos cits režisors.
Pirmie eksperimenti trīsdimensiju video radīšanā sākušies jau deviņpadsimtā gadsimta beigās. Progress sasniegts pagājušā gadsimta piecdesmitajos gados, bet pēdējā desmitgadē 3D kino strauji attīstās.
“Iespējams, drīz varēs bez brillēm skatīties,” domā režisors.
Viena pilnībā aprīkota 3D filmēšanas kamera sver aptuveni 70 kilogramus. Sarežģītās tehnoloģijas filmēšanas laiku ietekmējot pavisam nedaudz, taču ievērojami ilgāks ir trīsdimensiju filmas pēcapstrādes periods. Tomēr režisori sola filmu pabeigt līdz šā gada novembrim.
Būs čakarīgi, bet interesanti,” prognozē režisors.