Panorāma

Panorāma

Panorāma

Slēdz tramvaju satiksmi pār Brasas tiltu

Jura Kursieša filma «Oļegs» – Kannās

Kursieša filma «Oļegs» pirmizrādi piedzīvo Kannās

Francijas pilsētā Kannās, kur pulcējusies pasaules kino industrijas elite, piektdien, 17. maijā, pasaules pirmizrādi piedzīvoja latviešu režisora Jura Kursieša filma “Oļegs”. Tā iekļauta prestižā kinofestivāla programmā “Director’s Fortnight”, kur no gandrīz astoņiem tūkstošiem filmu konkursam izvēlētas 25 jaunu un daudzsološu režisoru lentes. Un Juris Kursietis ir viens no viņiem.

Oļegs ir miesnieks, kas labākas dzīves meklējumos dodas strādāt uz gaļas kombinātu Beļģijā. Tā kā vīrietis ir Latvijas nepilsonis, legāli strādāt viņš nevar. Nepatikšanas darbā noved pie tā, ka Oļegs nonāk ekonomiskajā gūstā. Bez dokumentiem un naudas svešā valstī vīrietis ir salauzts gan fiziski, gan garīgi.

“To tematiku es izvēlējos, lai mēģinātu saprast, kāds ir mans viedoklis par visu šo aizbraucēju jautājumu, par nepilsoņu jautājumu, par visādiem iekšējiem konfliktiem. Un ne uz visiem jautājumiem es esmu atbildējis sev. Man svarīgi pacelt šo tematiku, lai mēs diskutējam par to. Mans mērķis nav dot sagremotas atbildes,” stāsta režisors Juris Kusietis.

Kaut gan filmas galvenais varonis nāk no Latvijas, latviešu valodu filmā gandrīz nedzird. Tajā skan angļu, franču, krievu un poļu un pat nedaudz flāmu valoda. Stāsta filmas producente Alise Ģelze: “Tas ir filmas pluss, līdz ar to filmas auditorija paplašinās. Un ir ļoti daudz iespēju sevi identificēt filmā no dažādiem aspektiem: vai tu esi latvietis vai krievvalodīgais, vai tu nāc no Briseles, vai esi polis.

Tur ir ļoti daudz aspektu, kuros var līdzi just, un pats emocionālais stāsts ir ļoti spēcīgs un absolūti universāls.”

“Filma nav viegla, bet tai pašā laikā ļoti dinamiska, notikumi nes skatītāju strauji uz priekšu, un filma ir emocionāli aizkustinoša. Un beigas ir iedvesmojošas, ar cerību. Skatītājs iziet cauri diezgan skarbai pieredzei, bet mēs beidzam uz pozitīvas nots,” atklāj filmas producente Aija Bērziņa.

Jau zināms, ka “Oļegs” nākamajos mēnešos tiks izrādīts 25 kinoteātros Francijā. Piedalīšanas Kannu kinofestivālā noteikti Jura Kursieša filmai atvērs daudzas durvis. “Tur vairs nav svarīgi, vai tiks iegūta kāda balva, vai pat kāda būs kritiķu attieksme.

Pats fakts, ka filma ir nonākusi tur, jau uzliek kino industrijā kvalitātes zīmogu,” saka Ģelze.

Latvija Kannās ir jau paburzījusies. 1996.gadā festivāla programmā “Certain regard” bija iekļauta Lailas Pakalniņas spēlfilma “Kurpe”, bet pērn oficiālā konkursa sadaļā “Kannu klasika” tika izrādīta Rolanda Kalniņa leģendārā lente “Četri balti krekli”. Lailas Pakalniņas filmas un režisora Jurģa Krāsona animācijas filma “Norīt krupi” gozējušās Kannu īsfilmu programmā.

“Principā Kannas nav mums neapgūta teritorija, bet tas, ka šajā atsevišķajā programmā “Director’s Fortnight” ir Latvijas filma pirmo reizi, tas ir svarīgi. Šī ir teritorija, kur tiek atlasītas jaunu un perspektīvu režisoru filmas, kā tāds kaut kas pietiekami atšķirīgs no meinstrīma,” norāda Nacionālā kino centra vecākā referente Kristīne Matīsa.

Jau daudzus gadus Latvija piedalās arī Kannu filmu tirgū, kur šogad tiks izrādītas Dāvja Sīmaņa “Tēvs Nakts” un studijas ''Rija'' animācijas filma “Lote un pazudušies pūķi”.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Kino, foto un TV
Kultūra
Jaunākie
Interesanti