Kultūras rondo

Serebreņņikova izrāde "Outside" ceļu pie skatītājiem pasaulē sāk ar Rīgas viesizrādēm

Kultūras rondo

Madara Neikena savos darbos atspoguļo mirkļus dabā, kas notverami īsu brīdi

Oskara balvai izvirzītās filmas pārlūkojam kopā ar ekspertiem

Kinokritiķe Daira Āboliņa: «Oskara» nomināciju vienīgais risks šogad – režisora kategorijā neiekļaut sievietes

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Nekas tāds īpašs, nominācijas ir ļoti tradicionālas, atzīst kino eksperti Latvijas Radio raidījumā “Kultūras Rondo”, pārlūkojot 92. Amerikas Kinoakadēmijas balvas kategorijas un nominantus.

"Es domāju, ka diezgan prognozējamas tomēr, nekas tāds īpašs, varbūt, ka kategorijā ārzemju filma, kur ir arī dokumentālas filmas iekļautas starp piecām labākajām filmām. Man ir tāda sajūta, ka viņi nav ļoti riskējuši. Varbūt vienīgais risks ir tas, ka viņi nav labākā režisora kategorijā tomēr iekļāvuši sievietes un atkal atraduši tēmu, par ko parunāt pirms ceremonijas," vērtē kinokritiķe Daira Āboliņa.

"Jebkurā gadījumā man liekas, ka nominācijas ir ļoti tradicionālas, mēs varbūt paši gaidījām, ka būs pašmāju filma pie animācijas. Tā, protams, ir tāda mazliet naiva cerība.

Es neesmu pārsteigts, es biju lasījis par to, kas netika pieminēti. Tur bija Dženifera Lopeza un Adams Sandlers, bet kā tikko tu saproti, ka viņi nav tādi tradicionālie "Oskara" nominanti, uzreiz kļūst skaidrs, kādēļ viņi tomēr netika nominēti, lai cik ļoti varbūt viņu lomas ir atzītas," uzskata kinoblogeris Sergejs Timoņins.

"Mani ļoti interesēja ne tikai šī gada kontekstā, bet vispār "Oskaru" balvas pasniegšanas vēsturē tas interesantais apstāklis, ka par labāko filmu ir nominēta ārzemju filma, konkrēti Dienvidkorejas drāma "Parazīts," atklāj Toms Treibergs.

Filma ir arī nominēta kategorijā Labākā ārzemju filma un tur arī dabūs savu "Oskaru".

Daira Āboliņa gan uzskata, ka šī filma nekļūs par labāko Amerikas Kinoakadēmijā: "Nē, to viņi nevar. Pie tā spēku sadalījuma, kad lielie Holivudas autori ir pieteikuši labas filmas, patiešām ļoti labas filmas, domāju, ka korejiešiem būs cita balva".

Rīgā uz lielajiem ekrāniem pašlaik var noskatīties vairākas nominētās filmas: "Džokers”, "1917”, "Trusis Džodžo”, "Parazīts” un "Mazās sievietes”.

“No skatītāja viedokļa situācijā tik labā mēs būtībā nekad neesam bijuši. Arī visas internetplatformu filmas, kas cīnās par lielajiem "Oskariem", ir pieejamas “Netflix” mājaslapā,” atzīst Daira Āboliņa.

Arī Sergejs Timoņins atzinīgi vērtē, ka filmas pieejamas legāli visiem skatītājiem.

Kā savus favorītus nominantu klāstā eksperti min filmas “Reiz Holivodā”, “1917” un “Trusis Džodžo”.

“Nevaru izšķirties starp Tarantīno un Semu Mendesu. No vienas puses, man liekas, ka "Oskars" ir tādi popkultūras svētki (..) Tarantīno vajadzētu iedot par režiju, ne tikai par scenāriju. Tajā pašā laikā Sems Mendess būtu par režiju pelnījis vairāk. Tās, iespējams, būs divas filmas, par kurām visvairāk jutīšu līdzi,” atklāj Sergejs Timoņins.

Viņš arī min, ka mazāk jutīs līdzi Mārtina Skorsēzes filmai “Īrs”, lai arī novērtē centību.

“Gribētu, lai saņem arī "Trusis Džodžo", kas ir brīnišķīga filma, bet nedomāju, ka daudz ko saņems. Šim režisoram viss vēl priekšā,” uzskata Sergejs Timoņins.

“Man arī ir smaga izšķiršanās starp "Reiz Holivudā" un "1917", kaut gan arī "Džokers" atstāja tādu negaidīti drūmu un spēcīgu iespaidu. Es nenojautu, ka šī filma ietieksies tik dziļi arī tādos sociālos un politiskos problēmu risinājumos,” atklāj Toms Treibergs.

Savukārt Sema Mendesa filmai “1917” viņš piešķirtu “Oskaru” par scenāriju.

“Tas bija, manuprāt, tāds labs piemērs, kā skatītājam piešķirt kaut kādu it kā saprotamu un skaidru fabulu un tad viņu kūlenī apgriezt otrādi,” uzskata Toms Treibergs.

Daira Āboliņa atklāj, ja viņai būtu jābalso par uzvarētāju, būtu jāizšķiras starp filmām "Reiz Holivudā" un "Trusis Džodžo".

“Bet es tīri tā sentimentālu iemeslu dēļ varbūt atdotu "Oskaru" Tarantīno, jo man liekas, ka ir tik daudz pozitīvu emociju tiem, kas pazīst to vēstures posmu, kino vēstures posmu, tos cilvēkus, par kuriem Tarantīno veido savu filmu, pieminot Romānu Polaņski un viņa drāmu un atjaunojot vēsturisko patiesību. Un tik stilistiski, nu, izturēti un koķeti viņš to dara. Es atdotu Tarantīno,” komentē Daira Āboliņa.

Savukārt filmu "Trusis Džodžo" viņa min kā negaidītu pārsteigumu.

“Ka šī filma, kurā ir iesaistīts Hitlers un mazs bērns, izvērsīsies par tik jaudīgu un traģikomēdiju, būtībā dramēdiju, lai saprastu, ka tas smagsvars nosveras tomēr traģēdijas virzienā,” atklāj Daira Āboliņa.

Kritiski viņa uzlūko Sema Mendesa kara drāmu “1917”, lai arī izsaka cerību, ka operators saņems savu "Oskaru". Tajā pašā laikā viņa min, ka ir pārāk liels muzikālais spiediens, kas vienmēr traucē Holivudas filmās.

“Filmai, manuprāt, ir tik konvencionāls fināls,

ja tā būtu beigusies kaut vai drusku ātrāk, tad man nebūtu jāizdzer šis Holivudas kara filmas kauss līdz galam. Kopumā ņemot, es teiktu, ka tur man ir par daudz Holivudas,” norāda Daira Āboliņa.

“Oskara” balvu pasniegšanas ceremonija norisināsies 9. februārī Losandželosā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti