Kultūra

Projekta "Skaņai vajag mākslu" izstāde - Māris Ārgalis un Imants Kalniņš

Kultūra

Opera "Andrē Šenjē" - Siguldas opersvētku centrālais notikums

Filmas "Homo Novus" pirmizrāde gaidāma jau septembra nogalē

«Homo novus» režisore Anna Viduleja: Mums nepieciešama pašapziņa un pārliecība par sevi

Šodien mums ļoti noderīga varētu būt tā pašapziņa un pārliecība par sevi, kas ar tik lielu spēku izskan Anšlava Eglīša romānā “Homo novus” – uzskata režisore Anna Viduleja. Pēc romāna motīviem viņa veido simtgadei veltītu spēlfilmu ar tādu pašu nosaukumu, kas jau iegājusi finiša taisnē un kam pirmizrāde būs septembra nogalē.

Filmas žanrs ir romantiska pārpratumu komēdija, kas risinās 30.gadu gaisotnē. Tās galvenais varonis ir jauns, nabadzīgs, bet ambiciozs mākslinieks, kas no laukiem ierodas Rīgā, lai iekarotu vietu mākslas pasaulē.

Filmas veidotāji ir ļoti iepriecināti, ka viņu komandai piekritis pievienoties maestro Raimonds Pauls, kurš tieši šobrīd komponē mūziku jaunajam kino darbam.

“Homo novus” ceļu pie skatītājiem sāks pēc diviem mēnešiem. Šobrīd notiek intensīvs darbs pie pēcapstrādes, bet jaunā komēdija šonedēļ jau pieteikta ar treileri un tās komponista pasludināšanu, un tas ir Raimonds Pauls, kurš pievienojies filmas komandai.

Filmas producents Ivo Ceplevičs stāsta: “Janvārī, kad Paula kungam bija dzimšanas diena, es izlasīju interviju ar viņu, un viņš tieši runāja par simtgadi un ieminējās, ka viņš jau saprotot, ka ir visādi vēsturiski notikumi, kas jāpiemin, bet ka trūkst pozitīvu emociju. Tajā brīdī manā galvā kārtējo reizi nostrādāja vārds “komēdija”, un tā, soli pa solim, un tagad man šķiet – viņš ir arī aizrāvies un iegrimis šajā procesā, un šobrīd mums notiek intensīvs darbs arī viņa lauciņā”.

Pirmo ieskatu filmas mūzikā var gūt tikko publicētajā treilerī, tas iepazīstina arī ar galvenajiem tēliem, ko atveido vesela plejāde lielisku aktieru, viņu vidū Kristīne Krūze, Kaspars Znotiņš, Andris Keišs, Aurēlija Anužīte-Lauciņa, Agnese Cīrule, Vilis Daudziņš, Gundars Āboliņš un vēl daudzi citi. Galvenajā – jaunā mākslinieka Jura Upenāja lomā debitē jaunais aktieris Igors Šelegovskis.

“Process ir bijis fascinējošs, ar tādu talantu daudzumu un tik daudz šo talantu kolosālām izpausmēm es nebiju saskārusies savā mūžā nekad,” atzīst filmas scenāriste un režisore Anna Viduleja, talantu sarakstā, protams, iekļaujot arī Anšlavu Eglīti, kura romāns iedvesmoja šai filmai.

“Tā atmosfēra, tā pārliecība par sevi, kas mums šodien ir tik ļoti vajadzīga, tā pašapziņa, kas ir atrodama “Homo Novus” tekstā… Jo tas bija laiks, kad bija pirmā brīvvalsts, kā Anšlavs Eglītis pats saka – pēc daudziem pelēkiem gadu simteņiem mēs apzinājāmies, ka esam brīvi kungi savā zemē, katrs puika uz ielas zināja, ka viņš ir kungs savā zemē. Man liekas, ka tā sajūta mums ļoti noderētu, tā ir ļoti būtiska zemstrāva šajā darbā,” uzsver Viduleja.

Ar nopietnību zemstrāvā, bet virsslānī filma žanriski veidota kā romantiska pārpratumu komēdija.

Kā norāda Ivo Ceplevičs, arī komēdijas jau arī ir dažādas: “Ir komēdijas ar sitieniem zem jostas vietas, un ir citādas komēdijas. Mums tā komēdija veidojas no tēliem, no situācijām, ne tik daudz no tiešiem tekstiem vai paslīdēšanas uz banāna mizas. Bet tā galvenā, kopējā sajūta ir pozitīvisms, kas strāvo tai filmai cauri, kas liek smaidīt filmas garumā.”

Filmas galvenais varonis ir jauns un nabadzīgs, bet ambiciozs mākslinieks, kurš no laukiem ierodas Rīgā, lai iekarotu savu vietu mākslas pasaulē. Jau pirmajā vakarā viņš nokļūst mākslinieku bohēmā un iemīlas. Veidojot tēlus, režisore iespaidojusies no Rīgas mākslinieku grupas un tās slavenajiem pārstāvjiem – Jāņa Tīdemaņa, Romana Sutas, Kārļa Padega un citiem, un filmas personāžos varēs samanīt šo personību iezīmes.

Aktrises Kristīnes Krūzes atveidotā varone Ciemalda, piemēram, ir tēlnieces Martas Skulmes prototips.

“Man bija ļoti interesanti tieši tāpēc, ka viņa ir tēlniece, jo tajā virzienā es nekad nebiju domājusi,” savās izjūtās dalās Kristīne Krūze. “Un arī man ļoti aizkustinošs mirklis bija, kad mēs ciemojāmies pie Džemmas Skulmes un viņa man stāstīja par savu mammu, tas bija ļoti iedvesmojoši un noderīgi.

Es domāju, ka visus aktierus kaut kādā ziņā arī nobūra tomēr tas, ka ir tie 30.gadi, ka tu vari iekāpt kaut kādā laika mašīnā, kas arī ir vienmēr fascinējoši”.

Lai atdzīvinātu 30.gadu Rīgu, nebijis tālu jāmeklē – filma uzņemta galvenokārt dažādās Vecrīgas un Rīgas centra vidēs:

“Mākslas akadēmija, Nacionālais mākslas muzejs, dažādas telpas Vecrīgā. Doma laukumā, kur kādreiz bija SEB banka, tur mēs uztaisījām kafejnīcu “Timbuktu”, kas kādreiz bija satikšanās punkts,” filmēšanas detaļas atklāj Ivo Ceplevičs. “Mēs filmējām arī Rīgas pilī, kas filmā parādās kā ''Romas pagrabs'' – tur ir apbrīnojamas velves, es domāju, neviens pat nenojauš, ka Rīgas centrā kaut kas tāds ir”.

Annas Vidulejas spēlfilmas “Homo novus” pirmizrāde notiks 26.septembrī, savukārt kinoteātros tā būs skatāma no 28.septembra.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Kino, foto un TV
Kultūra
Jaunākie
Interesanti