Fotogrāfa domu plūsma - Toma Harjo performance ciklā «1:1» ISSP galerijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Četru fotogrāfu izstāžu ciklā “1:1”, kas norisinās ISSP galerijā, kopš jūnija sākuma katru nedēļu viens fotomākslinieks pārveido galerijas telpas un rada darbu, kurā iesaista skatītājus. Šonedēļ kārta jaunā fotogrāfa Toma Harjo performancei. Piecas dienas viņš gaidīs skatītājus, lai kopīgi izveidotu neparedzamu apziņas plūsmas mākslas darbu.    

Veidojot savstarpējo saikni “mākslinieks – skatītājs”, ISSP galerija Berga bazarā ierobežoto kultūras norišu laikā veido četru izstāžu ciklu ”1:1”. Kopš vasaras sākuma tajā piedalījušies trīs dažādu paaudžu fotomākslinieki - Jānis Deinats, Ieva Balode un Linda Boļšakova.

Otrdien, 30. jūnijā, starts ceturtajai izstādes sērijai. ISSP fotoskolas absolvents un topošais aktieris, Alvja Hermaņa vadītā Jaunā Rīgas teātra kursa students Latvijas Kultūras akadēmijā Toms Harjo izlēmis izmantot savu aktiera-fotogrāfa pieredzi, lai radītu fotomāksliniekam neierastu satikšanos ar skatītāju.

Viņš otrdien uz galerijas sienām uzsāk brīvās apziņas plūsmas tekstu rakstīšanu, atsaucoties uz avangarda mākslinieku - dadaistu - praksi pirms simt gadiem.

“Es vēlos piefiksēt savas domas piecu dienu garumā,” skaidroja Harjo. 

“Kad tu raksti nedomājot, neplānojot, bet bieži vien asociatīvi, zemapziņa pieslēdzas visvairāk. Un attiecīgi tas ir klātesamības un klātbūtnes nepieciešamība man kā autoram, šajā gadījumā rakstot, ir pilnīgi fundamentāla,” stāstīja Harjo.

“Tas ir tas, ko mēs pēdējos divus gadus aktīvi esam darbojušies, ka mēs aktivizējam un fiksējam savu iekšējo monologu, kas mums katram ir neapstādināms ātrvilciens, kurš traucas, tās domas, kuras nav apstādināmas,” sacīja Harjo.

ISSP galerijas kuratore Evita Goze norādīja, ka “domājot par māksliniekiem, kurus gribējām iesaistīt, mums bija svarīgi, ka viņi, protams, ir saistīti ar fotogrāfiju kaut kādā veidā, bet tad mums bija svarīgi redzēt, ka viņi varētu būt pietiekami atvērti dažādām performancēm un iesaistīt skatītājus savas izstādes tapšanā. Piemēram, Jānis Deinats piedāvāja fotostudiju, Ieva Balode no “Baltic AnalogLab” aicināja cilvēkus nest dažādus analogos materiālus, filmiņas, videomateriālus, attēlus no saviem ģimenes arhīviem un skatīties kopā, katru dienu mainījās ekspozīcija pa dažādām tēmām, Linda Boļšakova bija pārvērtusi visu galerijas telpu putekšņu laukā un aicināja skatītājus uz deju.”  

No 30. jūnija piecas dienas ikviens varēs iesaistīties Toma Harjo performancē, kuras rezultāts ir neparedzams.

“Tas, ko mēs sagaidām no skatītājiem, nākt runāt ar Tomu un iesaistīties izstādes procesā, jo izstāde notiks visu nedēļu, šodien tā ir tikai sākusies un pilnībā būs apskatāma sestdien, kad visas šīs sienas būs pilnībā aizrakstītas vai aizzīmētas. Nav noteikti jāraksta, katrs var nākt un mēģināt atrast savu veidu, kā viņš gribētu iesaistīties izstādes tapšanā,” aicināja Goze.  

“Līdz ar to tas, ko es rakstīšu šeit piecu dienu garumā pa visām šīm sienām, tas būs tāda kā.. Toma smadzenes, Toma prāts, kurā var ienākt iekšā cilvēki; viņi, jau ienākot, atstāj kaut kādas pēdas, tur jau sākas mijiedarbība. Un viņi ir aicināti paši atstāt savas domu plūsmas uz sienas,” sacīja Harjo.

Rīgas Fotogrāfijas biennāles ietvaros Toma Harjo darbi līdz 17. jūlijam apskatāmi arī galerijā “Alma” Tērbatas ielā 64.  

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti