Festivāls notiks jau trešo reizi un, kā ierasts, tajā būs redzams, cik radoši joprojām var izmantot šķietami senas tehnoloģijas.
“Mūsdienās mēs varam strādāt ar savām emulsijām. Tas nozīmē, varam brīvi eksperimentēt ar dažādām gaismām. Radot savas emulsijas, mākslinieks atklāj jaunu pasauli,” norādīja eksperimentālā kino autore no Nīderlandes Estere Urlusa.
Nīderlandiešu māksliniece Estere Urlusa ar kino eksperimentiem nodarbojas jau 15 gadus. Šajās dienās noslēdzas viņas vadītās meistarklases, un tajās tapušās lentas jeb filmu skulptūras tiks demonstrētas arī eksperimentālā kino festivālā “Process”. Tajā piedalās tikai uz lentām filmētie darbi.
Festivāla “Process” direktore Ieva Balode uzskata – iespējams, šajā laikmetā sabiedrība ir pārsātināta ar digitālajiem medijiem. Savukārt filmu var veidot lēni, tā ir teju alķīmiska nodarbe, viņa uzsvēra.
Festivālā, kuru atklās trešdienas vakarā, tiks izrādīti gan audiovizuālie eksperimenti, gan naratīva filmas. Starp dominējošām īsfilmām būs arī divi pilnmetrāžas darbi – retāk izrādītais Jura Poškus “110/220” un franču autora Gijoma Mazluma darbs “Lielais troksnis”.
Šogad visas festivāla filmas ir saistītas ar maņām un sastapšanos ar neparasto, tāpat tiek aizskartas zinātniskas un filozofiskas tēmas.
“Procesā” izrādīs Polijas, Francijas, Ukrainas un citu valstu autoru darbus. Bet filmu seansi no trešdienas līdz svētdienas vakaram notiks Nacionālajā filmu skolā, “Kino Bize” un Zirgu pastā.