Film noir klasiskās filmas uzņemtas Holivudā, pagājušā gadsimta 40. un 50. gados. Taču to izcelsme lielā mērā saistāma ar Eiropas kino ekspresionisma periodu. Holivudas kinoindustrija kā toreiz, tā arī šodien reti paļaujas jauniem, netradicionāliem risinājumiem, tāpēc film noir neierastie kameras rakursi, gaismēnu spēles un robustie varoņu raksturi padara to par vienu no saistošākajiem radošajiem periodiem pasaules kino vēsturē.
„Tas nav nekas vecs, aizgājis, pagājis un nelietojams un nelietots, jo arī mūsdienās, teiksim, tie cilvēki, kas mīl kvalitatīvu, interesantu kino, viņi, protams, zina Deivida Linča filmas, zina Kventina Tarantino filmas, Kristofera Nolana filmas, un daudzu šo tā dēvēto amerikāņu autoru filmas. Lielā mērā šo filmu autori izmanto tās vēstījuma struktūras, tos stilistiskos paņēmienus, kas nāk no šīm te film noir dzīlēm,” stāsta kinokritiķe Dita Rietuma.
Arī mūsu kino un teātra režisori ir ietekmējušies no film noir stilistikas – tās elementi ir redzami, piemēram, Rolanda Kalniņa filmā „Es visu atceros, Ričard” un Aloiza Brenča filmā „Liekam būt”, kā arī režisoru Gata Šmita un Ināras Sluckas izrādēs „Tas notika ar viņiem” un „Zudušo laiku meklējot”.