Kultūras ziņas

Mežragaleģendai Arvīdam Klišānam - 80

Kultūras ziņas

Keramiķei Latvītei Medniecei - 90

Pasaules kino teorētiķi par latviešu kino

Britu kino zinātnieks: Jādomā, kā nacionālo kino darīt saprotamu citām kultūrām

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

"Nacionālo kino bieži vien neizprot citu tautu skatītāji. Tādēļ ir jādomā par to, kā šo kino darīt saprotamu citām kultūrām," norāda britu kino zinātnieks Endrjū Higsons, kurš Rīgā viesojas pasākumu ciklā "Riga Meetings".

Kā vēstīts, Rīgas Starptautiskā kino festivāla laikā bez filmu demonstrēšanas un balvu pasniegšanas norisinās arī pasākumi kino profesionāļiem. Pasaules vadošie kino zinātnieki un kritiķi 10.decembrī tikās konferencē "Riga Meetings", kur dalījās ar savu skatījumu par Latvijas kino Eiropas kontekstā.

"Riga Meetings" ir profesionāļu tikšanās, kurā runā ne tikai par latviešu kino, bet arī par nacionālo filmu vietu pasaules kino plūsmā. Bieži tēma neparobežojas tikai ar kino - tā ir ekonomiski pamatotas industrijas attīstība.

"Referāti ir dažādi. Vienā no tiem runāja par statistiku - aina ir bēdīga. Latviešu filmas maz tiek rādītās un pat labām filmām ir bēdīgi kases rādītāji," saka kino zinātnieks Viktors Freibergs.

Pazīstamais britu kino zinātnieks Endrjū Higsons novērtē latviešu kino bagāto vēsturi. Tagad esot jāiemācās padomju kino skolu produktīvi savienot ar mūsdienu rietumu skolām.

"Manuprāt, tas ir svarīgi, ka jūs atklājat un stāstāt par savu nacionālo vēsturi. Tāpat ir svarīgi apzināties, ka, veidojot filmas par Eiropas naudu, ir jādomā par to izrādīšanu citur. Nacionālo kino bieži vien neizprot citu tautu skatītāji. Tādēļ ir jādomā par to, kā šo kino darīt saprotamu citām kultūrām," norāda kino zinātnieks Endrjū Higsons.

Runājot par kino industriju, būtu jāsaprot, ka tā nav tikai mūsu filmu popularizēšana pasaulē. Ir jāpadomā arī par to, kas tiek popularizēts un kāda ir šo filmu kvalitāte.

Viktors Freibergs uzskata, ka arī pašmāju kino ir piemēri, kuros reklāmas akcijas ir ņēmušas virsroku pār filmas kvalitāti. Risinājums varētu būt autoru izglītības uzlabošana.

"Mārketings - tas nav kino. Tā izglītība ir iespējama ne tikai šeit. Es tagad varbūt sev roku kapu, taču izglītība ir jāapgūst papildus visu laiku," uzsver Viktors Freibergs.

"Riga Meetings" 11.decembrī turpināsies ar Latvijas un ārvalstu ekspertu diskusiju par Latvijas mūsdienu kino un Eiropu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti