Sadaļas Sadaļas

Berlināles filmu nedēļā Rīgā - septiņas jaunas vācu filmas

No 30.oktobra līdz 5.novembrim kinoteātrī "Splendid Palace" norisināsies Gētes institūta Rīgā rīkotais kinofestivāls "Berlināles filmu nedēļa Rīgā", šogad piedāvājot septiņas jaunas vācu filmas no šī gada Berlīnes kinofestivāla programmas.

Ikgadējā Berlīnes starptautiskā kino festivāla programmā iekļautās filmas ir aktuālā vācu kino aspektu daudzveidības un spēka apliecinājums. Gētes institūts Rīgā sadarbībā ar kinoteātri "Splendid Palace" piedāvā festivāla ievērojamāko filmu izlasi un reizē arī bieži vien neatkārtojamo iespēju redzēt šī filmas Latvijā. Atzīmējot Vācijas atkalapvienošanās 25.gadadienu, Berlināles nedēļas filmu izlasi papildina humora pilnā televīzijas produkcija "Bornholmas iela".

"Berlināle ir viens no lielākajiem nozīmīgākajiem kinofestivāliem pasaulē. Tad, kad notiek festivāls, Berlīne pilnībā ir tā varā. Kaut gan festivāla laikā bieži ir slikti laikapstākļi, visi festivālu gaida un to izbauda. Arī man personīgi festivāls ir nozīmīgs. Mani filmu izrādīšana Rīgā ļoti sajūsmina, kaut arī es šeit esmu tikai kopš septembra. Arī sadarbība ar kinoteātri "Splendid Palace" ir lieliska," norāda Gētes institūta Rīgā direktors  Arne Šneiders.

Berlināles filmu nedēļā Rīgā tiks atklāta ar aizraujošiem "Tour de Force" pārbaudījumiem kā fiziskajā, tā virtuālajā pasaulē. Barana bo Odara vizuāli iespaidīgajā trillerī "Who am I" ("Neviena sistēma nav droša") jauns vīrietis no "neredzama" frīka kļūst par vienu zināmākajiem un meklētākajiem hakeriem pasaulē.

Zvērests savstarpēji dalīties itin visā ir viduspunkts Dominika Grāfa grezni un iejūtīgi inscenētajā triju cilvēku mīlas stāstā "Mīļotās māsas". Filma par dumpiniecisko dzejnieku Frīdrihu Šilleru pārstāvēja Vāciju sacensībā par "Oskara" statueti.

Vācijas Kinobalvas sudraba "Lolu" saņēmusī Edvarda Bergera filma "Džeks" ir reālistiska, reducēta drāma, kas uzdod jautājumus, bet izvairās no vainīgo uzrādīšanas. Tā seko desmit gadus vecam Berlīnes zēnam un viņa mazajam brālim, kuri devušies meklēt savu kārtējo reizi lapās aizlaidušos māti.

Ar atsaucēm uz "film noir" Kristians Pecolds filmā "Fēnikss" attēlojis holokaustu pārdzīvojušas sievietes atgriešanos kara nopostītajā Berlīnē. Pašas vīrs viņu vairs neatpazīst, ievēro vien neskaidru līdzību. Viņam rodas plāns, viņa piekrīt piedalīties un kļūst pati par savu dubultnieci.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Kino, foto un TV
Kultūra
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt