Izstādē var aplūkot vairākus desmitus lielformāta fotogrāfiju, kuras vieno kopēja tēma. Mūsu ierastā apkārtējā vide – pilsētu ielas, mājas, ainavas – tajās ir redzama no neparasta skatupunkta. Tā ir apgriezta “kājām gaisā” un ieved skatītāju īpašā realitātē, ļauj ielūkoties ikdienišķās lietās pavisam citādi. Mainot vietām augšu un apakšu, autore apgriež otrādi telpiskās attiecības.
“Pat visnesatricināmākās lietas mūsu trauksmainajā dzīvē ir viegli ievainojamas, – viena no šī paradoksālā dimanta atziņām, piedāvātā pilsētas atspulgu cikla. Visnoturīgākais izrādās visneaizsargātākais, un visneaizsargātākais atgriežas pie mums debesu tēla veidā, lai uz visiem laikiem iespiestos mūsu dvēselēs ciešāk nekā viscietākais akmens. Mēs ejam „augšup pa kāpnēm, kas ved lejup”. Dubļi zem kājām iegūst debesu tīrību. Un tas viss savienojas patiesībā, jo tā ir pārāk sarežģīta, lai iztiktu bez paradoksa,” - tā par Marijas darbiem raksta kāds Sanktpēterburgas mākslas zinātnieks.
Pilsētvides ainavu atspulgi ūdenī ir viena no izplatītākajām tēmām Marijas Kremņevas daiļradē. Šīs ainavas viņas darbos nekad nav statiskas, gluži pretēji – tās vienmēr ir dinamiskas un atrodas kustībā. Autorei meistarīgi izdodas notvert šo kustību, un atspoguļoto objektu tēli arī iegūst enerģiju un stihijas dinamiku, tā būtiski pārveidojoties, iegūstot jaunu nokrāsu, kā arī svaigus toņus un nianses, norāda izstādes veidotāji.
Marija Kremņeva nopietni nodarbojas ar fotografēšanu vairāk nekā 35 gadus. Daudz ceļodama, viņa bieži vien iegriežas Eiropas valstu galvaspilsētās un lielākajās pilsētās, kas kļūst par viņas fotogrāfiju galvenajiem tēliem. Kopš 20.gs. 90.gadu beigām viņa regulāri piedalās izstādēs. Lielākās Marijas Kremņevas izstādes notikušas 2015.gadā Sanktpēterburgā - „Atspulga fenomenalitāte” Petropavlovskas cietokšņa izstāžu zālē un „7 dienas Parīzē” miniatūru muzejā „Krievu kreilis”.
Šī jau ir otrā Marijas Kremņevas izstāde Rietumu Bankas galerijā.