Latvijas vēsturei veltīta izrāde un grāmata dzīvespriekam. Ilzes Jansones šīsnedēļas kultūras ieteikumi.

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

2019. gada sākumā sabiedrisko mediju balvas “Kilograms kultūras” žūrijai piepulcējās arī LSM.lv kultūras redaktore Ilze Jansone. Viņas kultūras ieteikumi, pavasarī ieejot – manipulācijām ar vēsturi veltīta teātra izrāde, maģisks muzikāls piedzīvojums,  “Rīgas Fotogrāfijas biennāle – NEXT” un grāmata ironiskam dzīvespriekam. 

Manipulācijām ar vēsturi veltīta izrāde

2. aprīlī pirmizrādi Jaunajā Rīgas teātrī piedzīvos Alvja Hermaņa iestudētā izrāde “Vēstures izpētes komisija”, kas veltīta “čekas maisu” lietai. Kā norādījis izrādes režisors, atsevišķu izrādi varētu izveidot teju par katru cilvēku, kura vārds atrasts “čekas maisos”. “Novienkāršota vēstures leģenda par tumšajiem un gaišajiem spēkiem būtu gan nepatiesa, gan negodīga. Šī izrāde būs par to, kā iespējams manipulēt ar cilvēkiem un kā iespējams manipulēt ar vēsturi. Gan toreiz, gan tagad,” norādījis Alvis Hermanis. Izrādes autoru lokā ir ne vien pats režisors, bet arī aktieri, kas tajā piedalās. Nākamās izrādes gaidāmas 3., 4. un 5. aprīlī. 


Maģisks muzikāls piedzīvojums 

Otrdien “Jaunatnes teātrī” (A. Čaka 67/69, Rīga) notiks Sanktpēterburgā bāzētās neatkarīgās neofolka grupas “Theodor Bastard” koncerts. Savus koncertus “Theodor Bastard” pārvērš maģiskos notikumos, ļaujot klausītājiem ceļot pasaules mūzikas tradīcijās, kuras balstītas gan Tuvo Austrumu un Tālo Austrumu, gan Balkānu, gan Ziemeļeiropas muzikālajās tradīcijās. Grupas dziesmas skan retās afrikāņu, Āzijas un Amerikas iedzimto, kā arī pašizdomātā un krievu valodā, tās muzikālajā stilā sajaucas world un dark-wave, neofolka un triphopa skaņas. 

Agņeška Hinca. No sērijas “UX”
Agņeška Hinca. No sērijas “UX”


"Rīgas Fotogrāfijas biennāle – NEXT"

4. aprīlī Rīgā startēs laikmetīgās mākslas notikums “Rīgas Fotogrāfijas biennāle – NEXT”. Biennāles starpgadu programma “NEXT” veidota, pievēršot uzmanību jaunajiem māksliniekiem, kas vēl ir savas radošās karjeras sākumā, un dodot viņiem iespēju pieteikt sevi plašākā kontekstā. Jau 4. aprīlī Latvijas Fotogrāfijas muzejā atklās Polijas jauno mākslinieku izstādi “(Ne)dabiskie ķermeņi”, turpat 5. aprīlī gaidāma arī kritiķa un kuratora Ādama Mazura (Polija) lekcija “Mūsu ķermeņi fotogrāfijā”. Turklāt šogad arī pirmo reizi festivāla vēsturē jau 5. aprīlī notiks portfolio skate, kurā jaunie un profesionālie fotogrāfi aicināti sastapties ar nozares pārstāvjiem no Baltijas valstīm, Ziemeļvalstīm un citām Eiropas valstīm. Plašāka informācija par Rīgas Fotogrāfijas biennāles – NEXT notikumiem atrodama biennāles mājaslapā

Grāmata ironiskam dzīvespriekam

Nav teikts, ka pavasaris nebūtu lasīšanai piemērots laiks. Latviešu lasītājam flāmu āksts un nacionālais varonis, ticamākais, būs palicis labā atmiņā no Šarla de Kostēra romāna “Leģenda par Pūcesspieģeli”, kas Jāņa Jaunsudrabiņa tulkojumā piedzīvojis trīs izdevumus. Un, lūk, kopš marta latviski lasošajiem ir pieejama cita, pavisam svaiga versija par Pūcesspieģeli – vācu rakstnieka Daniela Kēlmana (1975) grāmata “Tils” (2017), kuru Zigurda Skābarža raitajā tulkojumā martā izdeva apgāds “Dienas Grāmata”. Asprātis raksta par asprāti, vēlreiz – un varbūt tieši laikā – apliecinot, ka tais brīžos, kad pasaule jau, šķiet, nupat, nupat iet uz galu un glābiņa vairs nav nevienam, pat pret sāpēm un bailēm no nāves efektīvākais līdzeklis ir un paliek smiekli. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti