Vai esi Zinošais Krauklītis vai Viendziesmīte Grieze? Izveidota digitāla spēle «Saliec tautasdziesmu!»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Latvijas Universitātes (LU) Literatūras, folkloras un mākslas institūta Latviešu folkloras krātuve ir izstrādājusi digitālu, tiešsaistē spēlējamu spēli "Saliec tautasdziesmu!". Spēle veidota pēc puzles principa, kur jāatjauno daļās "salūzis" tautasdziesmas teksts. Spēle reģistrējoties pieejama ikvienam tai veltītā vietnē, informēja veidotāji.

"Tautasdziesmas ir viens no latviešu kultūras stūrakmeņiem. Tās gadsimtiem ilgi uzskatītas par tautas priekšstatu, vēstures un vērtību atspoguļotājām. Folkloras, jo īpaši, tautasdziesmu vākšana 19. gadsimtā uzskatāma ne tikai par tautas garamantu dokumentēšanas talku, bet par būtisku notikumu grūtajā nācijas apliecināšanās ceļā. 19. gadsimta otrās pusē savākto teju 219 tūkstošus lielo tautasdziesmu pūru sakrājis un sakārtojis Krišjānis Barons, izveidojot nu jau par latviešu tradicionālās kultūras simbolu kļuvušo Dainu skapi. Kopš 2001. gada Dainu skapis ir iekļauts UNESCO programmas "Pasaules atmiņa" starptautiskajā reģistrā," uzsvēra veidotāji.

Aktualizējot latvisko kultūras mantojumu un atzīmējot UNESCO programmas "Pasaules atmiņa" 30. jubileju, Latviešu folkloras krātuve ir izstrādājusi digitālu, tiešsaistē spēlējamu spēli "Saliec tautasdziesmu!". Tā veidota, lai mudinātu spēlētāju iepazīt pēc iespējas vairāk daudzveidīgu un mazāk zināmu tautasdziesmu tekstu, izceltu dažādas tautas tradīcijas un prakses. Iekļautās tautasdziesmas izvēlētas, lai rādītu latviešu valodas un poētiskas izteiksmes bagātību, norādīja veidotāji.

Spēle veidota pēc puzles principa. Kopā spēlē ir 14 līmeņi, katrā trīs tautasdziesmas. Par darbībām spēlē tiek piešķirti vai noņemti punkti, tādējādi dalībnieki piedalās sacensībās.

Balvā spēlētājam atkarībā no saņemtajiem punktiem tiek piešķirts Dziesmu Zinātājas Lakstīgalas, Zinošā Krauklīša, Līdzsvilpēja Strazda vai Viendziesmītes Griezes tituls.

Lai atvieglotu grūtības atrast pareizo vārdu kārtību, spēlē iestrādātas arī dažādas iespējas saņemt palīdzību: parādīt pieturzīmes vai arī ieskatīties lapiņā no Dainu skapja. Spēle pieejama reģistrējoties.

Spēlē izmantoti tautasdziesmu teksti, kas publicēti "Latvju dainās". Savukārt katru reizi, saliekot tautasdziesmu, iespējams redzēt atbilstošo lapiņu, kas glabāta Dainu skapī. Uzmanīgs vērotājs varēs pamanīt Barona veiktos labojumus. Lapiņās fiksēta 19. gadsimta otrās puses rakstība: čupu burti, patskaņu pagarinājums, pievienojot "h", no mūsdienām atšķirīgā divskaņu rakstība.

Spēles dizainu veidojis mākslinieks Krišs Salmanis.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti