Eirovīzija

"Kā uzvarēt Eirovīzijā? Samantas Tīnas ceļš uz Roterdamu". Kādam jābūt priekšnesumam?

Eirovīzija

Triana Park "Line" (Supernova 2017 final)

"Kā uzvarēt Eirovīzijā? Samantas Tīnas ceļš uz Roterdamu". Kādam jābūt Eirovīzijas tērpam?

Samanta Tīna uz Eirovīzijas skatuves vēlas kāpt majestātiska un dievišķa. Kā tapa viņas tērps?

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Kamēr visi nepacietībā berzējam rokas un gaidām Samantas Tīnas Eirovīzijas dziesmu, varam sekot līdzi visam gatavošanās procesam. Eirovīzija jau sen vairs nav tikai stāsts par dziesmu, ļoti svarīgs ir arī vizuālais tēls. Samanta Tīna skatuves tērpa darināšanu uzticējusi savam draugam Kašeram.

Samantas Tīnas tērpa tapšanas process sākās ar īstā dizainera meklējumiem, kas pandēmijas dēļ bija izaicinājums, bet izrādījās, ka īstie cilvēki ir tepat, mums blakus.

“Mēs ļoti daudz savā dzīvē meklējam lietas visur citur, bet neredzam to, kas mums ir. Kaut kā vārds pa vārdam, un tad man kā zvans galvā – bet man taču ir Kašers!”

stāstīja Samanta Tīna. Viņa pēdējā laikā ļoti iemīļojusi zaļo krāsu, kas redzama viņai visapkārt – mājās interjerā, apģērbā un citur. Dziedātāja Kašeram atklāja, ka vēlas sievišķīgu tērpu, lai radītu dievietes tēlu, tas nedrīkst būt meitenīgs vai kā no modes nedēļas, tieši pretēji – majestātisks un dievišķs tērps. Starp citu, pagājušā gadā viņas Eirovīzijas tērps bija ļoti smags un svēra 7 kilogramus. Dziedātāja ir pārliecināta: “Tērps ir instruments – tas, kas man palīdz pateikt to, ko es vēlos pateikt uz skatuves.”

Ar saviem padomiem, ieteikumiem un pieredzi dalījās arī dizaineri, kas strādājuši ar Eirovīzijas dalībnieku tērpiem citos gados, kā arī bijušie Eirovīzijas dalībnieki.

Aminata Eirovīzijā piedalījās 2015. gadā ar dziesmu “Love Injected” un finālā ieguva 6. vietu. Pirmā atmiņa par šo konkursu ir tieši lielā, sarkanā kleita, kas viņai bija mugurā. Modes māksliniece Līga Banga, kas bija autore Aminatas tērpam, uzsvēra, ka skatuves tērpam ir jābūt ļoti pārdomātam, tas nav dizainera māksliniecisks lidojums, ir jāpārdomā, kāda būs skatuve, kādi tērpi ir bijuši pirms tam citos Eirovīzijas konkursos, jāapdomā, kāda krāsa nebūs citiem. Arī audumam ir liela nozīme, piemēram, lai tērpu var salikt vienā koferī, izņemt un uzvilkt, lai tas nepaģēr papildu grūtības.

Arī dziedātāja Aija Andrejeva norādīja, ka svarīgi ir, lai dizainers nerealizē savas ambīcijas, bet prot ieklausīties un sajust to, kas patiesībā ir mākslinieks, kuram tērps tiek radīts.

Kašers, uzklausot Samantas Tīnas vēlmes, uz pirmo tikšanos bija sagatavojis trīs skices un rosināja apdomāt – vai tās salikt kopā vai turpināt tērpa izstrādi pēc kādas no tām. Tērpa darināšana prasīs ilgu laiku, jo liela daļa no tā tiks izšūta ar rokām.

“Tā ekspresija, kas nāk no Tīnas – arī tērpam jābūt ekspresīvam, lai tas tērps sakrīt ar viņu pašu un ir ērti kustēties,”

pārliecināta modes māksliniece Natālija Jansone.

“Plikas kājas, lieli dekoltē, fliteri, gliteri, spīduļi – to mēs varam ņemt vērā, un mēs zinām, kā tas nostrādās uz skatuves, kādas krāsas nedrīkstam lietot, kādas faktūras – mēs varam vadīties pēc tā un zinām, kas noteikti piestāvēs gan skatuvei, gan patiks lielākajai masai cilvēku. Es personīgi teiktu, ka jāpieskaņojas vienmēr ir mūziķiem, jo tērps ir tikai papildinājums personībai un nekas vairāk,” stāstīja modes māksliniece Indra Salceviča, kas darināja Eirovīzijas skatuves tēlu un tērpus grupai “PER” un Anmary.

Kašers pastāstīja, ka ir satraucies, jo Samanta Tīna ir viņa labākais draugs, un viņam gribas, lai imidžs, ko dziedātāja nes Eiropā, izskatās skaisti, kvalitatīvi un nostrādāti un lai cilvēkiem ir “wow” efekts.

“Svarīgi, ka tas neizskatās pēc kostīma uz operas skatuves, ka tas ir mūsdienīgs, bet ar tām iezīmēm, ko Samanta stāstīja – tas dievišķais, tas lielais, tas varenais,”

stāstīja dizainers.

Interesants bijis grupas “Prāta vētra” tērpu tapšanas stāsts – kungiem bija sagatavotas dizaineru skices, kuras viņi paši izbrāķēja, jo nejuta, ka tie ir viņi. Rezultātā uz Eirovīzijas skatuves viņi kāpuši paši savās drēbēs, viens otrs mugurā vilcis arī drēbes no humpalām. “Basģitāristam Mumiņam, starp citu, bija “Manchester United” krekls, kas tieši tādā ceļā – no humpalām – bija iegūts. Tanī laikā otro roku veikali bija ļoti populāri, un es atceros, ka dēļ tā “Manchester United” krekla, kad mums bija “BBC” intervija, tas bija viens no jautājumiem – tieši par to, un mēs bijām trāpījuši angļiem sirdīs,” stāstīja Kaspars Roga. Jānis Jubalts vēl piebilda, ka organizatori likuši futbola kluba logo aizlīmēt ciet.

“Bet Renāra bikses – cik viņas kļuva populāras! Popielās  ne tikai Latvijā, arī Igaunijā pēc tam puikas dejoja baltās “kļošu” biksēs.

Tā kā tērpus mēs izvēlējāmies pareizos,” atcerējās Jānis Jubalts.

Otrajā tērpu mērīšanā Kašers un Samanta Tīna apsprieda bekvokālistu tērpus un laikoja tērpu; dziedātāja nebija apmierināta ar zābakiem, kas tika speciāli pasūtīti un nu bija gatavi izšūšanas procesam. Tērps ir teju pabeigts, tiek strādāts pie niansēm un papildu izšuvumiem, lai viss būtu laikā gatavs.

Modes mākslinieks Artis Štamgūts dalījās novērojumos: “Ne vienmēr uzvar dziesma, tas ir šovs, tajā kontekstā arī tērps. Piemēram, Marijas Naumovas gadījumā arī uzvarēja tērps, tāpat arī Somijas “Lordu” uzvara bija, pateicoties izskatam, nevis dziesmai, bet Portugāle gan uzvarēja dziesmas dēļ. Protams, ja ir laba dziesma un ja nebūs labs tērps, tad tas var iznīcināt šo dziesmu.”

Marija Naumova atzina: “Ir jābūt stāstam, un tērps ir daļa no stāsta. Jo tas puisis, kas dziedāja – portugālis (Salvador Sobral – “Amar Pelos Dois”, 2017. – red.), kurš uzvarēja, kuram bija problēmas ar sirdi – viņam nevajadzēja neko. Bija svarīgi, lai būtu stāsts – vai to stāstu var izstāstīt ar acīm, ar balsi vai – mūsu variantā – tas bija tāds šovs. Man tērps ir ļoti svarīgs. Man parasti koncerti ir tādi kā mini izrādes, un es pati sev visu izdomāju. Ja es neredzu tērpu, tad es neredzu arī šo programmu.”

KONTEKSTS:

Jaunā koronavīrusa pandēmijas dēļ 2020. gada Eirovīzijas konkurss tika atcelts. Bija plānots, ka tas notiks Roterdamā, jo 2019. gadā Eirovīzijas dziesmu konkursa finālā uzvarēja Nīderlandes pārstāvis Dunkans Lorenss ar balādi "Arcade", izcīnot Nīderlandei tiesības rīkot nākamo konkursu. Nīderlande šīs tiesības realizēs 2021. gadā.

Paredzēts, ka 2021. gada Eirovīzijas dziesmu konkursa fināls notiks 22. maijā, bet pusfināli – 18. maijā un 20. maijā. Konkursa organizatori izstrādājuši vairākus scenārijus, lai nodrošinātu konkursa norisi dažādos epidemioloģiskajos apstākļos.

Eirovīzijas noteikumi nosaka, ka 2021. gada gada konkursā var piedalīties 2020. gadā izvirzītie valstu pārstāvji, taču ne ar pērn uzvarējušo dziesmu. Uz Roterdamu dosies arī Latvijas nacionālā atlases konkursa “Supernova” 2020. gada uzvarētāja Samanta Tīna.

Raidījumu cikls “Kā uzvarēt Eirovīzijā? Samantas Tīnas ceļš uz Roterdamu” no 12. februāra skatāms piektdienu vakaros pulksten 21.00 LTV1 un REPLAY.lv. Pirmā raidījuma “Kā uzvarēt Eirovīzijā: Samantas Tīnas ceļš uz Roterdamu” sērija sekoja līdzi Samantas Tīnas dziesmas tapšanas procesa aizkulisēm. Uzklausīts arī Marijas Naumovas uzvaras stāsts.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti