Par Latvijas ietekmīgāko influenceri atzīst blogeri Niklāvu Mičuli

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

22. aprīlī tiešsaistē norisinājās “Golin Accelerators of Relevance Influenceru indeksa 2020” rezultātu paziņošana. Tajā par ietekmīgāko sociālo tīklu influenceri Latvijā atzīts jauniešu vidū populārais blogeris Niklāvs Mičulis, kurš saņēma augstāko punktu skaitu influenceru indeksa "makro" kategorijā, medijus informēja sabiedrisko attiecību aģentūras “Golin Riga” pārstāvji.

Par otru ietekmīgāko pašmāju influenceri "makro" kategorijā atzīts jūtuberis Rojs Rodžers Linkevičs, bet par trešo ietekmīgāko – pašmāju bokseris Mairis Briedis.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Family portraits vol. 1

A post shared by Niklāvs Mičulis (@niklavs) on Apr 11, 2020 at 12:07am PDT

Par "medium" kategorijas uzvarētāju sumināta stiliste, “More Than Size” portāla autore Indra Salceviča. Otro vietu šajā kategorijā izcīnījusi aktrise Lelde Dreimane, bet trešo – blogere Beāte Bērziņa.

Kategorijā "mikro"par uzvarētāju noteikts vlogeris un fotogrāfs Viktors Blūms, otrajā vietā - “Youtube” satura veidotāja Baiba Mellenberga un trešajā – TV seja, pasākumu vadītājs Aivis Ceriņš.

“Šī gada influenceru indekss rāda, ka Latvijā šī joma attīstās un mainās, un veiksmīgāko influenceru rindās, salīdzinot ar pirmā indeksa rezultātiem, redzam arī jaunpienācējus.

Tomēr indekss parāda, ka Latvijā vairākās jomās, piemēram, skaistums un dizains, ir arī brīvas nišas ''makro'' kategorijā. Tikmēr jomas, kurās satura veidotāju ir visvairāk, ir dzīvesstils, izklaide un sports,” saka ''Golin Riga'' partneris Arnis Vērzemnieks.

Indeksā noskaidroti arī deviņu jomu – dzīvesstils, ēdiens, skaistums, dizains, mode, izklaide, foto&video, sports, jaunatne – līderi.

Indeksā tika analizēti influenceru personīgie konti “Instagram” platformā, analīze veikta 2019. gada decembrī. Ietekmīgākie viedokļa līderi meklēti trijās kategorijās – "mikro" (sekotāju skaits no 1000 līdz 10 000), "medium" (sekotāju skaits no 10 000 līdz 25 000) un "makro" (sekotāju skaits virs 25 000).

Lai noteiktu Latvijas nozīmīgākos influencerus, indeksā līdztekus izmantotas vairākas metodes – starptautiska “Golin Global” metodoloģija influenceru radītā satura un sekotāju skaita analīzei “Accelerators of Relevance”, influenceru kontu analīze satura un sekotāju skaita autentiskuma noteikšanai, ko īstenoja starptautiskais ''Instagram'' analītikas uzņēmums “HypeAuditor”, kā arī neatkarīgo ekspertu vērtējums.

Influenceru sniegumu vērtēja šefpavārs Elmārs Tannis, pusaudžu psihoterapeits Nils Sakss Konstantinovs, sporta raidījumu vadītājs, komiķis Rūdolfs Kugrēns, TV raidījumu vadītājs, režisors, producents Rolands Laķis, žurnāla “Latvijas Arhitektūra” redaktore un arhitekte Anita Grase, žurnāla “Privātā Dzīve” galvenā redaktore Inese Mizovska, žurnāla “I’mperfect” redaktore Laura Lauziniece, žurnāla “Pastaiga” modes žurnāliste Anita Sedliņa un imidža skolas-studijas “Unastyle” dibinātāja  Una Bernatoviča. Sadarbībā ar pētījumu centru ''Norstat'' noskaidrots arī, kā sabiedrība vērtē influenceru darbību un kādi ir influenceru veidotā satura patēriņa paradumi sabiedrībā.

Ar pilnu Latvijas ietekmīgāko influenceru sarakstu un metodoloģiju var iepazīties šeit.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti