Muzejā ir arī makets, kas ataino divas stacijas, kuras ir arī dzīvē un darbojas.
“Mums ir trīs dažādi vilciena sastāvi, ar kuriem ikdienā braucam, rādām un stāstām, kā darbojas dzelzceļš,” stāsta Latvijas Dzelzceļa vēstures muzeja vadītāja Ieva Pētersone.
Vilcienu modelīši nav vienīgā interesantā lieta, ko iespējams redzēt Dzelzceļa muzejā. Ārā stāv pavisam īsti, lieli vilcieni un lokomotīve.
Muzejā skatāms arī cietumnieku vagons, kas vēl ne tik sen kursējis pa Latviju.
Tajā bija speciālas apsargu vietas, un ieslodzīto vietas bija bez logiem, stāsta Latvijas Dzelzceļa vēstures muzeja pētnieks Andris Malahovskis.
“Pārvadāja tik cilvēkus, cik vajadzēja. Cik varēja dabūt iekšā, neskaitīja pēc vietām,” stāsta Malahovskis. Īpaši ērti nebija, reizēm šaurajā kamerā saspiedās pat vairāk nekā 30 cilvēki.
Ir arī vagons, ar kādu reti kurš ir braucis, - padomju laikā ar to brauca tikai kompartijas un dzelzceļa vadība. Salona vagona koncepts ir no pašiem dzelzceļa būvniecības pirmsākumiem. Kajītē ir ērta gulta, galdiņš, skapītis, pat sava tualete un duša.
Bet daļa no ekspozīcijas muzeja iekštelpās veltīta tam, lai cilvēki izjustu stacijas atmosfēru. Muzejā iespējams sazvanīties ar stacijas dežurantu, izjust staciju aromātu un patiešām sajust auru, kāda savulaik tajās valdījusi.