Andreja Pumpura tautas teikās un nostāstos balstītais eposs “Lāčplēsis” pie lasītajiem nonāca 1888. gadā. Kopš tā laika tautas varoņa tēls uz skatuves vai lielā ekrāna paradījies vien pāris reizes. Piemēram, 1930. gadā Aleksandra Rusteiķa kinodarbā, bet pagājušā gadsimta 80. gados Zigmāra Liepiņa rokoperā.
Topošais multimediālais projekts “Lāčplēsis. Varoņa atgriešanās” skatītājiem piedāvās tautas eposu vērot 360 grādu animācijas jeb imersīvā formā.
“Viņu nevar saukt par animācijas filmu tādā mums ierastā nozīmē. Jūs redzat, ka šis ir 360 grādu ekrāns, un mūsu uzdevums ir ļaut skatītājiem iedziļināties tai stāstā. Attiecīgi, darbība notiek apkārt un, palīdzot gan skaņai, gan vēl kaut kam, mēs stāstam šo stāstu,” skaidro režisors Dmitrijs Ščegoļevs.
Patlaban ir pabeigts darbs pie vizuālā noformējuma, ko veidojis vairāku komiksu par Lāčplēsi autors, vjetnamiešu mākslinieks Kao Viets Ngujens, un sākta attēla tehniskā apstrāde.
Dmitrijs Ščegoļevs stāsta:
“Mūsu uzdevums ir savienot kopā visus izteiksmes līdzekļus un radīt cilvēkos ne tikai sajūtu, bet lai viņš iziet ārā, aiziet mājās un aiznes daļiņu no mūsu kultūras.”
Kā norāda “Digital Art House” vadītāja Solvita Juhņēviča, šis ir “viens no ļoti populāriem virzieniem visā pasaulē, kad bērni atnāk ne tikai ieraudzīt kaut ko skaistu, bet pie reizes arī kaut ko iemācīties. “Lāčplēsis” ir viens no interesantākajiem projektiem, pie kura mēs tagad strādājam.”
Projektu iecerēts pabeigt nākamā gada maijā, kad 40 minūtes garo multimediālo projektu par Lāčplēsi papildinās arī dzīvas performances.