Rīta Panorāma

FIA Eropas rallija čempionāta posms Rally Liepāja. Intervija ar Raimondu Strokšu

Rīta Panorāma

Intervija ar Ričardu Križanovsku un Ati Lešinski

Neredzīgie veido dizaina preces

Uzņēmumā «Blind Art» dizaina preces veido neredzīgie

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Pēdējos gados pasaulē un arī Latvijā populāra kļūst sociālā uzņēmējdarbība. Tas ir biznesa modelis, kurā tiek ražoti vai sniegti pakalpojumi, risinot dažādas sociālas problēmas vai radot labumu pārējai sabiedrībai. 

Neredzīgās Lija un Kristīne iesaistījušās projektā “Blind Art”, kas tulkojumā nozīmē neredzīgo māksla.  Šis sociālās uzņēmējdarbības veids nodrošina viņām darbu, turklāt ne to pašu vienkāršāko. Lija un Kristīna rada dažādas dizaina preces. 

“Man kā pilnībā neredzīgai ir gandrīz neiespējami atrast darbu. Es klusiņām sēdētu mājās. Bet tagad strādāju kopā ar citiem un es esmu ļoti priecīga par šādu iespēju,” stāsta Lija. 

“Blind Art” nodarbina četras neredzīgas dāmas.

Viņu uzdevums ir sagatavot trīsdimensionālu audumu, no kā tiek ražotas interjera un modes aksesuāru lietas. Lai to paveiktu, galvas un rokas kopā salikuši gan neredzīgie, gan dizaineri un mākslinieki. 

“Mūsu mērķis vienmēr ir bijis nevis radīt kaut ko tādu, kas ir kā pieņemts, - un to, kas ir ar sociālu pieskaņu, aiz žēlastības to nopirks, - bet, nē. Mēs gribam konkurēt ar jebkuru augstas klases produktu,” skaidro sociālā uzņēmuma “Blind Art” vadītājs Andrs Hermanis. 

Tiek ražotas somas, spilveni, pufi, par miega maskas. Pirmā kolekcija, kurai dots nosaukums “BurBur”, tika prezentēta pērn rudenī Milānā, izraisot gana lielu interesi modes industrijā.

“Šādas somas izskatās visai smagas, bet tās ir daudz vieglākas nekā vidēji citas somas. Interesantākais un svarīgākais ir tas, ka šo audumu var mazgāt un kopt. Tas nezaudē savas īpašības. Tā ir inovatīva lieta, ko mēs piedāvājam,” saka Hermanis.  

Aptuveni puse no Latvijā saražotās produkcijas tiek tirgota ārvalstīs, un šobrīd jau tiek domāts, kā piedāvāt arvien jaunus un jaunus produktus. 

“Parasti modes industrijā ir tā, ka, ja tu esi jauns spēlētājs tirgū, tad pirmo kolekciju neiepērk. Paskatās, vai tu spēj izdzīvot gadu. Nākamajā kolekcijā pārliecinās, ka tu esi nopietns spēlētājs industrijā. Šobrīd mēs strādājam pie jaunās kolekcijas,” norāda “Blind Art” dibinātājs. 

Šādi sociālās uzņēmējdarbības projekti dod iespēju strādāt neredzīgām un vājredzīgām personām, attīstot viņu talantus, un veidot darbus ar pievienoto vērtību. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti