Mākslinieks Modris Bakmanis dizaina pamatus apguva pašizglītības ceļā, apgūstot galdnieka profesiju Rīgas Būvniecības tehnikumā (šobrīd – Rīgas Celtniecības koledža). Dizainers Modris Bakmanis no 1960. līdz 1974. gadam strādāja vienā no lielākajiem Latvijas sakaru iekārtu izgatavotājiem – ražošanas apvienībā “Radiotehnika” un no 1965. gada tās konstruktoru birojā “Orbīta”. 1968. gadā Modris Bakmanis beidza Latvijas Mākslas akadēmijas Mākslinieciskās konstruēšanas vakara kursus. Rīgas radiorūpnīcā māksliniekam bija iespēja papildināt pieredzi rūpnieciskajā dizainā, izstrādājot veidolu maketus un dizaina prototipus sava laika radiotehniskām novitātēm, pārnēsājamiem tranzistoru radiouztvērējiem ”Rīga 103” (1967), “Rīga 302” (1968), radiolām ”Rīga 101” (1967), ”Rigonda-mono” (1972), portatīvai magnetolai “Amata” (1970), mērierīcēm u.c. Mākslinieks izstrādāja iepakojuma dizainu RRR produkcijai un grafiskā dizaina risinājumus skaņuplašu un kompaktkasešu vākiem.
Mākslinieks izstādēs piedalījās kopš 1968. gada. Modra Bakmaņa darbi bija iekļauti RRR zīmola produkcijā, tika pārstāvēti Latvijas (bij. Latvijas PSR), Krievijas (bij. PSRS), ārvalstu – Čehijas, Slovākijas, Polijas, Vācijas un citos tehnikas gadatirgos, rūpniecības un saimniecības izstādēs.
Modris Bakmanis bija Latvijas Mākslinieku savienības (LMS) biedrs no 1973. gada.
1998. gadā mākslinieku kā vīru kora “Tēvzeme” dalībnieku apbalvoja ar Triju Zvaigžņu ordeņa I pakāpes goda zīmi. 2000. gadā viņš saņēma 1991. gada barikāžu dalībnieku piemiņas zīmi. Modra Bakmaņa barikāžu atmiņu pieraksti “Uz tām dienām atskatoties” atrodas 1991. gada barikāžu muzejā un apkopoti izdevumā “Barikādes. Latvijas mīlestības grāmata” (2001).