Liepājas Dizaina un mākslas vidusskolas dārzā brīvā dabā izliktas stelles. Tā notiek radošā tekstila performance „Sarkanais paklājs", kuras laikā skolotāji un audzēkņi no auduma gabaliņiem auž paklāju. Nākotnē tas varētu būt vismaz 20 metrus garš, stāsta tekstila nodaļas izglītības programmas vadītāja Sandra Zāle–Zālīte.
”Tas ir tāds ilgāks laika posms, bet sākums ir. Katrs var ieaust savu gabaliņu, savu vietiņu. Tas ir kopdarbs. Es jauniešiem teicu – tas būs paklājs pa kuru viņi varēs iet," tā Zāle-Zālīte.
Paklājs top pasākuma „Zelta griezums” ietvaros. Šajā laikā apbalvo bijušos absolventus, kuri sasnieguši izcilus panākumus savā radošajā darbā gan Latvijā, gan ārpus mūsu valsts robežām.
”Šīs dienas kļūst arvien piepildītākas, saturīgākas, skolā tās kļuvušas par svētkiem, kad bijušie absolventi, kuri savu vārdu ir iekarojuši Latvijas un starptautiskās arēnās, atgriežas Liepājā ar savām ekspozīcijām un rāda savu sniegumu," stāsta Liepājas Dizaina un mākslas vidusskolas direktore Smaida Rubeze.
Par mūža ieguldījumu balvu saņems fotogrāfs Gunārs Kopštāls. Pa sarkano paklāju dosies gleznotāja Līga Ķempe, dizainers Reinis Kuncītis, kā arī Liepājas mākslas vidusskolas absolvents, mākslinieks un dizainers Raimonds Cīrulis. Viņš ir gandarīts par iespēju dalīties savās zināšanās ar audzēkņiem mākslas dizaina noslēpumos.
”Labs dizains ir tad, ka neko vairs nevar vienkāršot. Jaunajiem vienkārši jāmācās domāt, jāmācās pasaules kultūras vēsture, filozofija, fizika, kas dod pasaules uzskatu un jāskatās dabā," norāda Cīrulis.
Šīs dažos vārdos pateiktās patiesības arī ļāvušas māksliniekam iegūt pasaules mēroga atpazīstamību. Liepājas dzīves stila noliktavā „big fish” skatāma viņa otrā personālizstāde Latvijā. Tur var iesēsties iekaramajos krēslos, kas veidoti no vulkāniskā ieža – bazalta. Iezis atrodas dziļi zem zemes arī Latvijā, turklāt neierobežotā daudzumā. To karsējot 2300 grādos, tiek iegūti smalki pavedieni, kurus izmanto militārajā industrijā un no kuriem arī top mākslas darbi, kas absorbē pat radiāciju. Šiem dizaina mākslas darbiem ir savs filozofiskais vēstījums.
"Tie, kuri tur ielien, ārā negrib līst. Šeit gan ir mazāki, laukos man ir iekarināts vairāk nekā divus metrus liels krēsls, kurā var gulēt. Tā nosaukums ir "manu nest". Indiešu valodā "manu" ir dzīvības radītājs, bet "nest" ir ligzda, tātad dzīvības ligzda," stāsta Cīrulis.
Mākslinieks strādā ar tikai sev raksturīgu metodi un iegulda lielu darbu pasaules procesu un dažādu materiālu izpētē, kas ļauj sasniegt augstākā mēroga virsotnes. Viens no materiāliem ir jau miris koks, kas iegūst jaunu dzīvības elpu un saturu dizainā.