Eiro fokusā

Uzņēmēja: sociālā uzņēmējdarbība nemaz nav tik viegla, kā to bieži pasniedz sabiedrībā

Eiro fokusā

Likuma grozījumi nesuši izmaiņas kredītu tirgū

Latvijas iedzīvotāji labprāt iegādājas Latvijā dizainētus briļļu rāmjus

Latvijas dizaineres radīti briļļu modeļi pamazām iekaro popularitāti

Latvijas iedzīvotāji, kuriem ir redzes problēmas, šobrīd var nopirkt ne tikai pasaulē zināmu briļļu zīmolu rāmjus, bet arī Latvijā radīta dizaina brilles. 2019. gada vasarā pirktāko briļļu modeļu vidū “Pasaules optikas” jeb „Vizionetti” veikalos bija divu pašmāju dizaineru zīmoli - „Cvantus”  un modes mākslinieces Agneses Narņickas „One Wolf” radītās saulesbrilles.  

“OC Vision” Tirdzniecības attīstības direktore Marta Siliniece pastāstīja, ka par pašmāju dizaina brillēm uzņēmums sāka domāt pirms diviem gadiem, kad optikas salons „Pasaules optika” mainīja zīmolu un kļuva par „Vizionetti”.

Tad arī veikti vairāki pētījumi par briļļu nēsātāju paradumiem un vēlmēm. Lai konkurētu Baltijas tirgū, uzņēmuma jāpārdod vismaz 200 eksemplāri viena modeļa briļļu.

“Latvijas patērētājam svarīga ir cena, bet zīmola loma nav tik svarīga. Līdz ar to sapratām, ka mēs varētu radīt Latvijas patērētajam atbilstošu zīmolu, kurš būtu pieejamāks cenas dēļ,” stāstīja Siliniece.

“Latvijā lielākoties cilvēki ir konservatīvi, klasikas piekritēji, līdz ar to mēs izvēlamies klasiskus modeļus. Katru gadu veidosim arī jaunas kolekcijas, lai integrētu jauno, kas ir pasaulē, bet tas būs unikāls Latvijas dizains,” stāstīja Siliniece.

Modes māksliniece Agnese Narņicka saulesbrilles kā aksesuāru izmantojusi arī savās modes tērpu kolekcijās. Sadarbībā ar “OC Vision” Agnese izveidojusi jau 10 „One Wolf” saulesbriļļu modeļus trīs dažādās krāsās, nākotnē viņa izstrādās dizainu arī optiskajām brillēm.

“Mans darbs ir vizuālais - krāsa, forma, kompozīcija. Vai briļļu lēcas ir caurspīdīgas vai tumši tonētas, arī logo izvietojums un grafiskās nianses,” stāstīja māksliniece.

Latvijas iedzīvotāji labprāt pērk Latvijas dizaina brilles. “OC Vision” Tirdzniecības attīstības direktore Marta Siliniece stāstīja, ka “Vizionette” optikas salonos 36% no visiem pārdotajiem briļļu ietvariem ir zīmola „Cvantus” ietvari. Veikala sortimentā ir 240 dažādu zīmolu brilles.

“Pārdošanas rādītāji ir ļoti labi. “Pasaules optikā” jeb “Vizionettē” otrajā vietā pēc pārdošanas apjomiem ir tieši “Cvantus” zīmols, bet trešajā vietā ir “One Wolf” saulesbrilles, ko īpaši izvēlas jaunieši. Mums ir arī veikali Lietuvā, un mēs redzam, ka tās patīk arī lietuviešiem. Mēs jau iepriekš esam mēģinājuši sadarboties arī ar citiem dizaineriem, tas varbūt nebija tik veiksmīgi, bet, kā jebkurā biznesā, ir jārada kaut kas jauns, lai varētu augt un attīstīties,” atzina Siliniece. 

Latvijas Dizaina centra vadītāja Dita Danosa ļoti pozitīvi vērtē briļļu dizaina radīšanu Latvijā. Tā ir vēl viena niša, kurā darboties dizaineriem, jo modes tērpu dizainā visā pasaulē valda milzīga konkurence.

Dizaina pievienotā vērtība ir sniegt labāku galaproduktu vai pakalpojumu. Modes dizainera uzdevums ir radīt ne tikai apģērbus, bet arī modes aksesuārus, sākot ar apaviem, beidzot ar dažāda veida aksesuāriem, tostarp brillēm, somām, auskariem, norādīja Danosa.

“Modes industrija ir komerciāla. Ja dizainers zinās, kāpēc viņa radītās brilles būs interesantākas lietotājam nekā simtiem citu zīmolu, kas pieejami tirgū, tad mēs varam runāt par mērķtiecīgu attīstību,” sacīja Danosa.

Latvijā šobrīd tiek izstrādāts tikai briļļu dizains, pašas brilles tiek ražotas Āzijas rūpnīcās, kur ir zemākas ražošanas izmaksas. Varbūt pienāks laiks, kad arī Latvijas dizaina brilles ražosim Latvijā.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Dizains un arhitektūra
Kultūra
Jaunākie
Interesanti