Kultūras ziņas

Kultūras ziņas

Kultūras ziņas

Kultūras ziņas

Reklāmas slepenā dzīve

Kārlis Ulmanis aicina dzert pienu - Nacionālajā bibliotēkā atklāta izstāde «Reklāmas slepenā dzīve»

Pirmās brīvvalsts laikā reklāmu meistari centās kā nu varēja, lai pārliecinātu cilvēkus pirkt tieši šo un nevis citu preci. Otrdien, 29.novembrī, atklātā izstāde Nacionālajā bibliotēkā sniedz nelielu ieskatu 20. un 30.gadu reklāmas pasaulē.

Latvija starp diviem pasaules kariem. Ekonomika plaukst, patērēto preču klāsts kļūst arvien kuplāks. Un kas gan var labāk raksturot tā laika patērētāju, ja ne reklāmas. Dažas no tādām šobrīd ir skatāmas Nacionālajā bibliotēkā, izstādē „Reklāmas slepenā dzīve”.

Latvijas Reklāmas asociācijas valdes loceklis Varis Lāzo stāsta, ka šajās reklāmās nav nekādu slēptu ziņu vai divdomības un ir līdz galam skaidrs, kas ar to ir domāts.

Izstādē aplūkojami materiāli, kas oficiāli atrodami tikai Nacionālās bibliotēkas fondos. Kopumā vairāki desmiti mūsu vectētiņu iespiestie reklāmas izdevumi.

Izstādē pamatā apskatāmas preču reklāmas, lai veidotos daudz maz vienots vēstījums, kā arī starpkaru periodā novērojami dažādi plakāti ar sociālām vai politiskām reklāmām, stāsta izstādes kurators Toms Ķencis.

Šeit ir šokolādes un kurpju ražotāju, skroderu  un šuvēju, kā arī jaunāko tehnoloģiju reklāmas. Ir arī Kārlis Ulmanis, kurš aicina dzert pienu. Materiāli plakātu un grāmatu ieliktņu formātos, kā arī domāti izplatīšanai pastkastēs. Pēc nepilniem simts gadiem ir mainījušies reklāmu izteiksmes līdzekļi, bet to adresāti šķietami ir tie paši, kas šodien.

„Ziņas, ko viņiem pasniedz reklāmas, ir līdzīgas mūsdienu ziņām. Produkti ir tie paši, nav tā ka pirms 70 gadiem cilvēki bija citādāki, ir daudzas lietas, kur teiksiet: „Hmm, šodien ir tāpat,” stāsta Lāzo.

Reklāmas slepenā dzīve Nacionālajā bibliotēkā paliks atslepenota līdz nākamā gada augustam.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Dizains un arhitektūra
Kultūra
Jaunākie
Interesanti