Kultūras ziņas

Sākas starptautiskais īsfilmu festivāls «2Annas»

Kultūras ziņas

Kultūras ziņas

Modes dizaineri un menedžeri meklē sadarbību

Ar modes skates palīdzību sekmē sadarbību starp modes dizaineriem un menedžeriem 

Lai veicinātu sadarbību starp modes dizainu un modes menedžmentu, Latvijas Kultūras koledžas (LKK)  topošie modes biznesa stūrmaņi jau otro gadu projekta “Meringue” ietvaros rīko kopīgu sadarbības veicināšanas  pasākumu. 

Šī gada modes skates tēma, izceļot oriģinalitāti un atsakoties no industrijas diktētiem priekštatiem, ir “Underground” jeb “Pagrīde”. Astoņas topošo modes dizaina studentu tērpu kolekcijas tiks demonstrētas Rīgas vēsturiskās sūkņu stacijas industriālās vides telpās. Latvijas Kultūras koledžas projekta “Meringue”  mērķis ir nojaukt gadiem veidotas sienas, kas atdalījušas modes mākslinieku radošumu no praktiskā menedžmenta.

“Īstenībā tā problēma jau parasti ir tajā, ka mēs nezinām viens par otru. Un latviešiem - nav noslēpums – ir bailes no nezināmā. Mēs gribam veidot šo atmosfēru, ka viens otru redz, viens ar otru strādā, kopēju mērķu vadīti. Pats galvenais mērķis ir uzdot vēl vairāk jautājumu sabiedrībai un meklēt tos, kas var atbildēt uz šiem jautājumiem,” uzskata LKK Dizaina un modes menedžmenta specializācijas vadītāja Daina Gāga-Ēķe. 

“Underground” stila tematikai veltītā skate veidota sadarbībā ar modes mākslinieku Arti Štamgūtu, kurš ir ne tikai savas jomas profesionālis, bet arī Latvijas Mākslas akadēmijas Dizaina nodaļas modes mākslas pasniedzējs septiņām topošajām modes dizaina studentēm.

Šādas sadarbības pieredzes iegūšanu pozitīvi vērtē gan radošās jomas pārstāvji, gan jaunie dizaina un modes menedžmenta studenti. 

“Ir ļoti jauki tas, ka es vēlreiz varu Latvijā parādīt savu kolekciju, kas ir tapusi lielāka, salīdzinot ar akadēmijas skati,” atklāj Latvijas Mākslas akadēmijas 4. kursa studente Baiba Tamane. “Jo, ja nav labs skates noformējums, kolekcija var neizskatīties labi un tieši pretēji – noformējums var sevi prezentēt sliktāk, nekā gribēts. Jābūt kopdarbam.” 

Arī Latvijas Kultūras koledžas 3. kursa studente Aija Kalvāne norāda – uzsvars ir uz sadarbību. “Menedžeris ir tas, kurš pavēsta dizainerim par savu redzējumu, jo viņš ir tas, kurš promotē viņu, virza viņa zīmolu un attiecīgi pasaka, kā būtu labāk. Jautājums, cik dizainers pats ir gatavs uzklausīt,” pauž Kalvāne. 

Latvijas Kultūras koledža šobrīd ir vienīgā  mācību iestāde, kur var apgūt modes un dizaina menedžmentu. Šis ir tikai otrais kontaktu nostiprināšanas projekts starp topošajiem modes māksliniekiem un modes biznesa veidotājiem. Tāpēc pagaidām pāragri vērtēt, vai tam izdosies panākt Latvijas modes dizaina zīmolu attīstību un konkurētspēju starptautiskajā modes tirgū.

Dizains un arhitektūra
Kultūra
Jaunākie
Interesanti